Služba, kterou město Plzeň spustilo v dubnu 2015, slouží k upozornění na závady či poškození veřejného majetku města, lidé mohou nahlásit například nefunkční osvětlení, nepořádek v ulicích, poničené dopravní značení i zastávky městské hromadné dopravy, poškozené lavičky, zábradlí, dětská hřiště a další.
„Aplikace je jedním ze způsobů, jak nám občané mohou sdělit, že se jim něco nelíbí, výrazně nám s nimi usnadňuje komunikaci. Díky tomu můžeme pružněji reagovat, rychleji věci řešit. Ukazuje se, že lidem není prostředí kolem nich lhostejné, zvykli si aplikaci používat, měsíčně přichází přes 180 podnětů,“ uvedl primátor města Martin Zrzavecký.
Podle technického náměstka primátora Pavla Šindeláře je zaslání podnětu radnici velmi jednoduché. „Požadavek lidé mohou zaslat pomocí mobilního telefonu, do něhož si zdarma stáhnou aplikaci Plzeň – občan. Staženu už ji má v telefonu 3500 uživatelů, z toho aktivních zařízení je asi 900. Další možností, jak nahlásit závadu je pomocí webových stránek www.plznito.cz nebo www.plzni.to. Člověk vidí závadu, vezme telefon, nebo použije formulář na webových stránkách, vybere kategorii, přidá polohu, připíše komentář k problému, může připojit fotku a odešle,“ přiblížil Pavel Šindelář.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV




