„Díky Participativnímu rozpočtu do škol navrhují žáci a žákyně vlastní náměty, kterými by zvelebili prostředí svojí základní školy. Současně zjišťují finanční náročnost těchto projektů i to, nakolik je jejich provedení reálné. Následně probíhá prezentace nápadů ostatním spolužákům, načež je posuzuje také vedení školy. Úspěšné návrhy, jež vzejdou z finálního hlasování, se zhotovují v nejkratším možném čase. Děti provází celým procesem koordinátor, který je zaměstnancem školy a komunikuje s Odborem participace Magistrátu města Brna,“ sdělil radní pro oblast participace Petr Bořecký.
„Letos si žáci odhlasovali například vybavení relaxačního koutku sedacími vaky či pingpongovým stolem. Dále šly peníze na nové sportovní vybavení, jako jsou basketbalové koše, činky a florbalové náčiní. Hlasovalo se ale také pro zařízení, které místo klasického zvonění výuku začíná i ukončuje hudbou. Mezi úspěšné podněty se dále zařadily protiskluzové pásky na schody, zámky na toaletách nebo zrcadla do tříd,“ vyjmenovala radní pro oblast školství Irena Matonohová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV