„Mobilita se týká nás všech, každý z nás ráno musíme vstát a dopravit se do práce, odvést děti do škol, školky, jít nakoupit, nebo na výlet. Všichni vnímáme, že město je tak nějak celkově přecpané dopravou. Cílem dokumentu je řešit významné dopravní tahy v podobě Velkého městského okruhu a radiál a obchvatů, ale také nabídnout lidem možnost se do práce dostat MHD, na kole, nebo dokonce pěšky. Je to na každém, jakou možnost si zvolí. Jako město musíme lidem dát možnost si vybrat,“ uvedl náměstek pro oblast dopravy Matěj Hollan.
„Jako v předchozích fázích jsme naplánovali veřejnou debatu, budou zasedat také pracovní skupiny s odborníky a zájmovými organizacemi, studenty, bude se projednávat na městských částech v zastupitelstvech, s okolními městy, ze kterých k nám míří zejména individuální doprava. Každý tak dostane prostor se vyjádřit k tomu, co mu ve městě chybí v tématu dopravy,“ doplnil Matěj Hollan.
Návrhová část Plánu mobility je vypracována na základě analytické části, kde byl posouzen stávající stav dopravního systému města. Návrhová část vychází především ze schválené Vize mobility, která stanovuje oblasti změn a strategické cíle v oblasti mobility pro roky 2030 a 2050.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV