„Brno by mělo být v roce 2050 mezinárodně uznávanou kulturní metropolí. Zdejší scéna je postavená na setkávání tradice a experimentu a aktivně by měla ovlivňovat nejnovější světové trendy. Kultura je základním kamenem identity města, naplňuje veřejný prostor a každodenní život obyvatel města“ představuje vize náměstek primátora pro oblast kultury Matěj Hollan.
Analytická část Strategie kultury a kreativních odvětví vychází z Mapování kulturních a kreativních odvětví ve městě Brně, které si město objednalo u Jihomoravského inovačního centra v roce 2013. V druhé polovině roku 2016 proběhla evaluace předešlého strategického dokumentu v oblasti kultury, byl zpracován přehled financování kultury za posledních 5 let a aktualizována SWOT analýza brněnské kultury.
Na základě těchto podkladů, diskusí během setkání Brněnského kulturního parlamentu a setkání jeho advokačních skupin, rozhovorů se zástupci kulturních a kreativních odvětví byl sestaven seznam hlavních potenciálů a problémů týkajících se brněnské kultury. Ten byl následně seskupen do šesti tematických oblastí:
- podmínky pro rozvoj kvality,
- kultura a vzdělávání,
- spolupráce a propojování,
- renomé,
- publikum,
- dostupnost a soužití.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV