Nejprve je třeba zprovoznit provizorní inženýrské sítě, aby se rekonstrukce půl kilometru dlouhého úseku ulice nedotkla negativně jejích obyvatel. Přes most mohou stále chodit pěší, jeho oprava začne až v dubnu. Na to, že se na něm ještě pracovat nezačalo, si lidé často stěžují. Důvodem k pozdějšímu zahájení prací je ale fakt, že most slouží jako jedna z obslužných cest i pro stavaře, kteří pracují dále v ulici. „Naši pracovníci v pondělí demontovali tramvajové a trolejbusové trakční vedení. Další práce už na místě zajišťuje zhotovitelská firma,“ informoval provozní ředitel Dopravního podniku města Brna Jan Seitl.
V pondělí a úterý se demontovalo trakční vedení v celém úseku stavby. Od dnešního dne se začne rozebírat tramvajový svršek, tedy koleje, panely a pražce, v úseku od křižovatky s ulicí Cejl po Zábrdovický most. Od pondělí 28.10 se bude pracovat na provizorním propojení vodovodu a parovodu a jeho napojení na odběrná místa. „To je nutné proto, aby se mohlo demontovat staré plynovodní, vodovodní a parovodní potrubí a začít s výstavbou nových. Do konce roku 2018 se bude pracovat na výstavbě výše uvedených sítí společně se společností EON, která bude provádět přeložku vysokého napětí z mostu na vedlejší energolávku. Jelikož je navržená (i stávající) kanalizační síť pod hladinou spodní vody, bude se během listopadu a prosince pracovat na zabezpečení budoucí stavební rýhy pro kanalizaci,“ říká stavbyvedoucí za firmu FIRESTA Fišer Miloš Raab.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV