Inteligentní dopravní systémy, které umí spolupracovat mezi sebou, jsou propojeny napříč městy přes celou Evropu. Palubní jednotka řidiče upozorní nejen na to, co se děje před ním, vidí dokonce i za roh. Pilotní projekt C-Roads zaměřený právě na inteligentní dopravní systémy představuje v rámci Evropy celá rodina projektů s různým rozsahem, nástroji a pilotně ověřovanými službami. Pracuje na něm 19 evropských zemí, tak aby byly ověřeny rozdílné situace i rozdílné požadavky. Projekt nyní finišuje s testovacím provozem. Lidé se s ním budou moci seznámit 4, června v rámci veletrhu URBIS.
Česko zaujímá v C-Roads a v nasazování těchto inteligentních systémů jedno z předních míst. Co se měst týče, zatím je v tomto směru nejdál nejen v Česku, ale i celé Evropě Brno. Unikátní je i to, že celek sestává ze dvou na sobě nezávislých systémech, které spolu ale dokáží komunikovat. První je systém C-ITS společnosti Brněnské komunikace (BKOM), pořízený v rámci evropského projektu C-Roads. Druhým je řídicí informační systém Dopravního podniku města Brna (DPMB). Na obou byla provedena úspěšná zkouška vzájemné komunikace.
Vozidla DPMB budou prostřednictvím kooperativního systému komunikovat s dopravní cestou, tedy křižovatkami a dalšími zařízeními. Jihomoravští hasiči si díky C-Roads mohli prakticky vyzkoušet bezpečnější a plynulejší průjezd brněnskými křižovatkami při jízdě k zásahu. Palubní jednotky ve vozidlech komunikovaly přímo s řídicím systémem křižovatek, tak aby mohla vozidla projet co nejrychleji a nejplynuleji.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV