Brno: Stovky metrů kanalizace, vodovodů, kolejí a silnic. Dopravní stavby budou letos pestré

22.03.2021 14:46 | Zprávy

Letošní sezóna staveb a s nimi spojených uzavírek bude pestrá. Zahájí se nové projekty, jako je oprava kolejového trojúhelníku Semilasso nebo vodovodu a kanalizace v ulici Šumavská, pokračovat budou ale i ty, které začaly v minulých letech, jako VMO Žabovřeská nebo práce na kanalizaci v ulici Křížkovského. Po několika letech také bude dokončena stavba projektu Tramvaj Plotní.

Brno: Stovky metrů kanalizace, vodovodů, kolejí a silnic. Dopravní stavby budou letos pestré
Foto: brno.cz
Popisek: Brněnský magistrát

„Spolupráce mezi jednotlivými městskými firmami funguje a jednotlivé činnosti se daří koordinovat. Příkladem jsou například práce na Tuřance, kde se prostřídají plynaři a Brněnské vodárny a kanalizace. Podobné sladění více činností na jedné ulici umožňuje rozkopat daný úsek pouze jednou a udělat vše, co je zde nezbytné. Uzavírka se tak netříští zbytečně do více let. Věřím, že podobný postup oceňují i lidé v oblastech, kde k těmto koordinacím dochází. Letos zaznamenáme výrazné posuny mimo jiné v dlouhodobých strategických projektech města, jako je tramvaj Plotní nebo velký městský okruh a multifunkční hala,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

„Věnovat se budeme i komplexnímu projektu protipovodňové ochrany města. Jeho cílem je ochrana osob a majetku před povodněmi, revitalizace vodního toku, zatraktivnění dotčeného území a uvolnění území pro další rozvoj. Počet obyvatel chráněných opatřeními proti povodním byl stanoven v rámci projektové dokumentace na 5 823, a to není málo. Jsem přesvědčený, že v rámci omezených kapacit rozpočtu se nám podařilo pro letošní rok vyčlenit peníze na projekty napříč všemi důležitými oblastmi, ať už jde o zmíněnou ochranu obyvatel, dopravní infrastrukturu, rekonstrukci sítí, nebo další,“ shrnul náměstek primátorky města Robert Kerndl.

„Z důležitých investičních akcí lze jmenovat například práce na vodovodu a kanalizaci v ulici Křížkovského, kde se pracuje na 348,3 metrech kanalizace a 419,5 metrech vodovodu. Rekonstrukce vyjdou odhadem na více než 49 milionů korun. Už od ledna se také rekonstruuje ulice Lesnická. Kromě velkých dopravních projektů je nutné jmenovat také výměnu parovodů za horkovody, která v režii Tepláren Brno pokračuje i tento rok. Mezi nejdůležitější stavby letošní etapy patří především ty v oblasti ulic Bratislavská a Soudní a v lokalitě Rybářská a Křížkovského. Ačkoli jsou s podobnými pracemi spojena nepříjemná omezení pro dopravu i pěší, věřím, že užitek z fungujících sítí a další infrastruktury dočasný diskomfort vyváží,“ řekl radní pro oblast investic David Grund.

„Brno letos čeká několik projektů, které zde do budoucna významně zlepší dopravní situaci. Na jaře počítáme s dokončením první etapy VMO Žabovřeská, souběžně pokračují práce na druhé etapě, kterou jsme zahájili koncem loňského roku. Plánujeme i další posuny na budování VMO Tomkovo náměstí, Rokytova. Očekáváme, že se letos dokončí projekt tramvaje Plotní, který by měl ulevit dopravě v lokalitě Dornychu a Zvonařky. Pokračovat budou práce na Bělohorské. Při plánování oprav ale nemyslíme jen na řidiče. Dopravní podnik města Brna chystá například dlouho očekávanou opravu tratě a s ní spojenou rekonstrukci vodovodu a kanalizace u Semilassa, kde se kříží trasy tramvaje číslo 1 a 6. Pracovat se bude i na tramvajové smyčce v Komárově. Tyto činnosti zvýší komfort cestujícím a zajistí tišší provoz tramvají. Čeká nás také budování cyklostezek a další úpravy, které cyklistům zajistí lepší a bezpečnější průjezd městem,“ popsal radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.

„Naše společnost realizuje sice menší stavby, ale na více místech nebo se snažíme postupovat společně s ostatními velkými stavbami. Mezi významnější patří rekonstrukce VO na ulicích Bělohorská–Jedovnická (březen až květen), v části Dvorska na ulici Zapletalova (březen až červen), Hoštická, kde je špatná statika stožáru (duben až květen), Kohoutovická (srpen až listopad), Barvičova (červenec až září) a nasvětlení cyklostezky Anthropos–Kamenná (březen až červenec),“ sdělil provozně technický ředitel Technických sítí Brno Josef Šaroun.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Garanti bezpečnosti

Tvrdíte, že NATO a EU jsou pro nás garantem bezpečnosti. NATO ano, ale jakým garantem bezpečnosti je EU? V čem? Jak?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Cheb: Rekonstrukce Vávrovy lávky na Krajince je hotova

22:09 Cheb: Rekonstrukce Vávrovy lávky na Krajince je hotova

Vávrova lávka přes řeku Ohři na Krajince je opět otevřena. Rekonstrukce stála zhruba čtyři miliony k…