Stranou pozornosti města nezůstávají ani stavby pro železnici. Město především požaduje zakomponování severojižního kolejového diametru do krajského územního plánu. Tunel pro regionální vlaky pod centrem města by totiž umožnil výrazně zatraktivnit veřejnou dopravu především pro lidi dojíždějící do Brna z regionu. Zároveň Brno žádá o spojité zakreslení vysokorychlostních tratí do krajského plánu. Tak aby bylo zřejmé, že rychlovlaky budou v budoucnu zajíždět do vnitřní části města, ať už bude konečné rozhodnutí o umístění nádraží jakékoliv.
„Město Brno tíží nárůst tranzitní kamionové dopravy. Žádáme proto kraj, aby urychlil rozhodování o trasách obchvatů kolem Brna a respektoval přitom, že řada míst v Brně už je zatížena projíždějící dopravou natolik, že už nesnese další nárůst zátěže a zhoršování ovzduší. Žádáme také, aby se kraj postavil čelem k projektu severojižního kolejového diametru – železničního tunelu pod městem, který pomůže výrazně zrychlit veřejnou dopravu pro lidi dojíždějící z regionu,“ uvedl náměstek primátora Martin Ander.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV