„Co se Městských novin týče, podařilo se nám nastavit pevné základy moderního obecního zpravodaje, který přináší obyvatelům města a přidružených obcí zásadní i zajímavé informace z úřadu a města. Kromě nastavení jasné obsahové struktury došlo i ke změnám technickým, z původního čtrnáctideníku o 16 stránkách došlo k přeformátování na měsíčník o 24 stránkách. Současně vznikla denně aktualizovaná internetová podoba Městských novin. Výrazně se zkvalitnila grafická stránka zpravodaje i kvalita papíru, na který se tiskne, přitom však došlo díky veřejné zakázce k výrazné úspoře nákladů. Z původního 1,3 milionu korun, které byly na výrobu Městských novin připraveny v roce 2010, se celkové výrobní náklady včetně distribuce snížily na přibližně 660 tisíc korun, tedy zhruba na polovinu,“ shrnuje plnění první priority předseda komise Tomáš Hudec.
Druhou prioritou komise, které se věnovala takřka od svého vzniku, byla vizuální komunikace města. Členové komise se shodli, že městu a jeho organizacím schází jednotný komunikační styl a jsou bez jakýchkoliv pravidel využívány, a tím i poškozovány, významné symboly města, jakými jsou znak a prapor. Ty by dle jednotného stanoviska komise měly být využívány pouze při zvláštních a slavnostních příležitostech. Druhým důvodem pro realizaci tohoto projektu byla potřeba vytvoření nezaměnitelného sjednocujícího prvku (v tomto případě loga), při jehož využití bude všem jasná sounáležitost s tímto městem, a to bez ohledu na to, zda je tento použit pro oficiální příležitosti města nebo pro případné akce zájmových organizací zde působících. Samotný heraldický znak města má určitou nevýhodu zaměnitelnosti, vzhledem k často využívanému grafickému ztvárnění hradeb, které mají ve znaku i některá z okolních měst jako Nový Bor nebo Doksy.
Úplně na začátku práce komise bylo seznámení se s přístupy jiných měst či organizací při tvorbě jednotného vizuálního stylu. Výsledkem bylo zjištění, že klasická veřejná soutěž se subjektivním hodnocením návrhů je využívána v minimálním počtu případů, protože častým výsledkem je nepoužitelný koncept, který často skončí nevyužitý. Sama komise získala první zkušenost, když byla těsně před jejím zřízením vyhlášena veřejná soutěž o návrh nové grafické podoby Městských novin. Komise tehdy vybrala několik odborníků, aby jí dali doporučení a s přihlédnutím k němu pak na zasedání komise rozhodli její členové o dvou finalistech, jejichž návrhy byly podrobeny veřejné anketě. I přes snahu komise vybrat použitelný grafický vizuál, nebylo nakonec možné vítězný návrh použít, vzhledem k použitým písmům a nákladnosti tisku. Nová podoba Městských novin tak vznikla až ve spolupráci s grafikem, který dostal na starost sazbu zpravodaje. Podobným výsledkem skončila i obdobná veřejná soutěž o nové logo Nového Boru. I přes výběr vítězného návrhu město do této chvíle nepřistoupilo k vytvoření jednotného vizuálního stylu a nové logo není využíváno.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mucl.cz