V původně vymezeném území bylo identifikováno 5 821 parkovacích stání na místních komunikacích, přičemž v noci bylo na území odstaveno 4 944 vozidel a ve dne 5 923 vozidel. V porovnání je nárůst v noci odstavených vozidel o 305 vyšší než v roce 2006, ale ve dne už jde o navýšení o 732 vozidel, což je o 15 % více než v roce 2006. V nočních hodinách je zatížena severní část území, ve dne jde o rovnoměrné zatížení po celé oblasti.
Na základě požadavku rady města byla oblast analýzy dopravy v klidu rozšířena na severu o oblasti mezi ulicemi U Trojice a Strakonická a na jihu o oblast mezi ulicemi Mánesova a Papírenská a bylo uloženo prověřit možná místa pro parkoviště P+R (park and ride - zaparkuj a jeď MHD) a P+G (park and go - zaparkuj a jdi pěšky) na celém území Českých Budějovic.
Kapacita parkovacích stání na místních komunikacích v rozšířeném území je 9 751 míst, na kterých bylo v noci odstaveno 8 939 vozidel, tj. 91,7% z celkové kapacity a ve dne 9 713 vozidel, tj. 99,6% z celkové kapacity. Přes 100% obsazenost přes den mají lokality Na Sadech, Sokolský ostrov, U Hřbitova, U Nádraží, U Novohradské, U Pekárenské, Za Poliklinikou a Brněnské předměstí. Přitom systém dopravy v klidu je funkční při obsazenosti 80% a méně. Z necelých 10 000 vozidel zaparkovaných ve dne na ulicích je více než 2 200 vozidel zaměstnanců zde sídlících firem a institucí. Tato čísla uvádějí ale veškeré parkovací kapacity, které území nabízí a tedy i kapacity, které jsou v rozporu s platnou legislativou - parkování v křižovatkách, na zelených plochách a v úzkých ulicích, kde nezůstává dostatečný průjezdný profil. Tato „nelegální“ místa tvoří téměř 15% parkovacích kapacit.
Kvalifikovaný rozbor dojezdových a přepravních časů doporučil orientovat se pouze na parkoviště P+G a označil i vhodné lokality, konkrétně P+G Jírovcova, P+G Nádraží, P+G Sportovní hala, P+G Dlouhá louka, P+G Dynamo. Tato odstavná místa by měla budoucím uživatelům nabídnout zaparkování na okraji centra města, na zabezpečených parkovištích, kam je navede informační systém. Zde by právě mohly být kapacity pro dojíždějící do zaměstnání a do škol.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: c-budejovice.cz