České Budějovice: Organizace ŽIVOT 90 technologicky vylepšila dispečink tísňové péče

09.04.2022 6:32 | Tisková zpráva

ŽIVOT 90 rozšiřuje v Českých Budějovicích kapacitu tísňové péče.

České Budějovice: Organizace ŽIVOT 90 technologicky vylepšila dispečink tísňové péče
Foto: cb-info.cz
Popisek: České Budějovice

Tuto sociální službu nabízí především seniorům a seniorkám. Služba prošla technologickou obnovou dispečinku a rebrandingem. Organizace nyní spustila i nový web s názvem služby NADOSAH ZDE 

Anketa

Který z jmenovaných šéfů vlád je nejlepší?

1%
0%
3%
95%
hlasovalo: 57071 lidí

V Českých Budějovicích mají klienti a klientky služby NADOSAH, jak zní nový název tísňové péče ŽIVOTa 90, u sebe doma tři zařízení – tlačítko, které stisknou v případě nouze, zařízení, které umožňuje obousměrnou hlasitou komunikaci s dispečinkem, a čidlo, které hlídá, že je v bytě pravidelný pohyb. I tato zařízení prošla v rámci technologické obnovy obměnou a zajišťují tak v krizových situacích svým uživatelům ještě větší pocit bezpečí.

„V Českých Budějovicích působíme již 12 let a službu neustále inovujeme a v současné době disponujeme nejmodernějšími zařízeními. Navíc město přispívá našim klientům na měsíční poplatek za službu 220 korun. Klient tedy doplatí 350 korun,” uvádí Alena Bártíková, koordinátorka služby NADOSAH v Českých Budějovicích.

Součástí služby je i možnost pravidelného obvolávání klientů a klientek, kdy se jich pracovníci služby ptají, jestli něco nepotřebují a jak se jim daří. Díky technologické obnově dispečinku se zvýšila i kapacita služby. ŽIVOT 90 plánuje v letošním roce nabídnout tísňovou péči dalším seniorům a seniorkám v Českých Budějovicích.

„Nové dispečerské pulty jsou vybaveny špičkovou technologií, která je chráněna před případnými výpadky proudu tak, aby klienti nikdy nezůstali bez pomoci. V Českých Budějovicích máme i úschovnu klíčů od bytů klientů, kteří se rozhodli uložit u nás své klíče pro případ krizové situace, aby výjezdová služba nemusela porušit dveře od bytu,“ dodává Alena Bártíková.

Organizace poskytuje tísňovou péči po celé České republice, a to nejen starším lidem, ale i osobám se zdravotním postižením. V rámci svého portfolia služeb nabízí i doplňkovou venkovní variantu služby, která je určena pro aktivní klientky a klienty. Speciální karta s tlačítkem je v tomto případě doplněná o GPS s funkcí geofence.

„Nový název služby NADOSAH vychází z dostupnosti tlačítka na ruce nebo ústředně – je vždy na dosah a společně s ním i pomoc. Měl by dodávat pocit, že v jakékoliv situaci, v kteroukoliv dobu, když něco potřebuji, jsou tady lidé, na které se můžu obrátit a spolehnout. Název má evokovat naději v pomoc, samostatnost i jednoduchost v komplikovaných situacích, blízkost a oporu. Tyto emoce podporuje i zvolená levandulová barva v brandu,“ říká ředitel ŽIVOTa 90 Jaroslav Lorman.

Pro službu NADOSAH organizace vytvořila také nový web. I tady grafický prvek vlnky s dvěma tečkami symbolizuje hlasovou komunikaci na dálku. Web přehledně vysvětluje komplexní fungování služby i postupy v krizových situacích. Web podle zástupců ŽIVOTa 90 šetří čas pracovníkům, kteří již nemusí zájemcům složitě popisovat, jak co přesně funguje.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Aš: Linka z Aše do Selbu a zpět od 13. května

20:27 Aš: Linka z Aše do Selbu a zpět od 13. května

Autobusové spojení mezi Aší a německým Selbem začne fungovat od pondělí 13. května 2024.