Kdyby k rekonstrukci mostu v roce 2024 nedošlo, muselo by dojít kvůli nevyhovujícímu technickému stavu (stavební stav nosné konstrukce je klasifikován stupněm VII. – havarijní) k okamžitému omezení nosnosti mostu, a bylo by přijato dopravní opatření, které by zde zakázalo průjezd nákladním vozidlům nad 4 tuny. S postupně zhoršujícím se technickým stavem by nakonec úplné uzavření mostu bylo nevyhnutelné. Rekonstrukce omezí život obyvatel města a podnikatelů na čtyři měsíce, ale předejde tak daleko větším škodám jak na majetku města, tak například na tržbách provozovatelů. „Právě proto jsme k rekonstrukci přistoupili mimo hlavní turistickou sezónu, abychom minimalizovali její dopad na obyvatele, provozovatele podniků i návštěvníky,“ vysvětlil Zbyněk Toman.
Zajištění provozu a oprav mostů a lávek s sebou nese značné finanční zatížení rozpočtu města, protože na tento typ staveb nejsou poskytovány žádné dotace. Na rekonstrukci Lazebnického mostu je vyhrazeno 32 milionů korun, přičemž se nejedná o jedinou opravu, která bude v příštím roce probíhat. Na podzim město zahájí také opravu Benešova mostu. I tato rekonstrukce by měla trvat celkem půl roku.
6. prosince proběhlo setkání s občany, kde byly zájemci seznámeni s technickými parametry rekonstrukce Lazebnického mostu. Dotazy na stavební postupy zodpovídal stavební dozor investora a koordinátor bezpečnosti práce Michal Türk a za dodavatele stavby, spol. MI Roads a.s., byla přítomna Jana Kačírková. S plánovanými dopravními opatřeními seznámil přítomné Jan Sládek, vedoucí Odboru dopravy a silničního hospodářství.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV