Český Těšín: Čeká nás rok velkých dopravních omezení

10.02.2015 9:15

Modernizace železničního koridoru Bystřice nad Olší - Český Těšín - Dětmarovice se dostává do fáze, kdy ji již citelně pocítí občané a návštěvníci města Český Těšín, ať už jde o řidiče, chodce nebo uživatele hromadných dopravních prostředků. Na níže uvedené omezení jsme se připravovali několik let ve spolupráci s Policií ČR, dopravním inspektorátem Karviná, složkami Integrovaného záchranného systému a dalšími odborníky.

Český Těšín: Čeká nás rok velkých dopravních omezení
Foto: tesin.cz
Popisek: Železniční stanice v Českém Těšíně

„Všichni se musí připravit na změny a omezení v dostupnosti užívání jednotlivých komunikací a často se obrnit značnou trpělivostí. Jedná se o nezbytná opatření při výstavbě železničního koridoru,“ uvedl Tomáš Hloušek vedoucí Oddělení dopravy Městského úřadu v Českém Těšíně.

Zde je třeba připomenou, že situace v Českém Těšíně je odlišná od jiných obcí na trase Optimalizace. Železnice i nádraží zde v dávné minulosti byly vystavěny na okraji Těšína, v jeho průmyslové části. Po vytyčení hranice v roce 1920 vznikl Český Těšín a ten se rozrůstal postupně podél železnice a je tedy rozdělen kolejemi na dvě části, kdy je střed města uzavřen mezi kolejemi a hranicí a novější části města se nacházejí na druhé straně železnice. Obě části spojují podchody a podjezdy, ty však také budou procházet rekonstrukcí a budou postupně uzavírány.

Dopravní omezení

Od 28.02.2015 až téměř do konce roku bude uzavřen hlavní podchod ČD. Městu se podařilo vyjednat náhradní, avšak značně omezený, přístup občanů přes dráhu. Ten bude veden z části přes staveniště a neuzavřenou částí hlavního podchodu ČD. Přes ulici Jablunkovskou bude dočasně zřízen navazující přechod pro chodce.

Od 02.03.2015 do 06.03.2015 bude zcela uzavřen podjezd u hasičské zbrojnice, přičemž průchod  chodců by měl zůstat zachován.

Od 07.03.2015 do 30.04.2015 bude značně omezen průjezd podjezdu na ulici Viaduktová. V první etapě bude zajištěn výjezd z centra města pouze v jednom pruhu – současný pruh pro odbočení vpravo na ulici Karvinskou. Vjezd do centra bude možný jízdním pruhem sloužícím v dnešní době pro výjezd a odbočení z centra města doleva, tedy směr Havířov a Třinec. Přičemž profil průjezdu obou pruhů bude omezen na šířku vozidla do 2,2 m.

Ve druhé etapě bude možný pouze omezený vjezd do města. Z centra nebude možno podjezdem vyjet vůbec.

V důsledku těchto dopravních omezení budou v období od 07.03.2015 do 30.04.2015 všechny autobusové spoje MHD začínat a končit na autobusovém stanovišti. Zastávky všech linek MHD Český Těšín, žel.st., Český Těšín, banka, Český Těšín, Hlavní třída a všechny zastávky linky 725 nebudou v tomto období obsluhovány. Rovněž autobusy příměstské linky Český Těšín – Třinec přes ulici Tovární budou jezdit odklonem po ulici Jablunkovské.

Termíny a jednotlivá omezení mohou doznat změn, o aktuálních opatřeních budeme občany informovat na webových stránkách města.

Podobná dopravní omezení čekají město rovněž v druhé polovině roku, zejména od konce července do září.

O projektu – co přinese

Projekt "Optimalizace trati Bystřice nad Olší - Český Těšín, 2. část - žst. Český Těšín" je jedním ze skupiny čtyř projektů, řešících modernizaci traťového úseku st.hr. SR - Mosty u Jablunkova - Bystřice nad Olší - Český Těšín - Dětmarovice, III. tranzitního železničního koridoru a investorem této stavby je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (SŽDC).

Jedná se o klasickou liniovou stavbu, která téměř v celém rozsahu probíhá na existujícím železničním tělese. Optimalizace zahrnuje rekonstrukci železničního spodku a svršku, rekonstrukci nástupišť, včetně výstavby mimoúrovňových přístupů na ostrovní nástupiště, sanaci nestabilního podloží železničního spodku a výstavbu pozemních objektů pro umístění technologických zařízení. V celém úseku bude vybudováno nové trakční a kabelové vedení, sdělovací a zabezpečovací zařízení a osvětlení. Profesí mostních objektů dominuje rekonstrukce podchodu pro cestující, kde bude zajištěn bezbariérový přístup. Další náplní je nezbytná rekonstrukce dalších mostních objektů, propustků a zřízení ocelových konstrukcí návěstních lávek a krakorců. V rámci projektu proběhne rekonstrukce nebo výstavba pozemních staveb včetně novostavby trakční měnírny.

Cílem této stavby je dosáhnout vyšších rychlostních parametrů trati (zvýšení maximální traťové rychlosti na 120 km/h, respektive na 150 km/h pro osobní vlaky s naklápěcími skříněmi) pro zkrácení jízdní doby vlakových spojů a zároveň provést modernizaci stávajících železničních staveb a zařízení tak, aby odpovídala současným požadovaným technickým parametrům pro zvýšení rychlosti na trati a současně i zvýšení bezpečnosti železničního provozu.

V souvislosti s realizací této stavby byl na Městském úřadě Český Těšín zřízen již před několika lety pracovní tým, skládající se ze zástupců jednotlivých odborů, kterých se připravované práce na modernizaci trati týkají. Tato pracovní skupina se dle potřeby schází a operativně řeší vzniklé problémy a hájí zájmy města a jeho občanů, aby byl dopad prováděných prací na město a jeho občany, v rámci možností, co nejpřijatelnější. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: tesin.cz

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Pravda o zeleném šílenství pro ĆR

Pane Fialo, díky za vaši iniciativu, tak, aby se občané dozvěděli pravdu. Jen mě mrzí, že konference proběhne v poslanecké sněmovně , tyto opravdové odborníky bychom měli slyšet v diskusi bud ve veřejnoprávní české televizi, kterou si všichni platíme, nebo v jiné komerční televizi, ale obávám se, že...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České Budějovice: O voličský průkaz požádalo zatím 535 občanů

20:27 České Budějovice: O voličský průkaz požádalo zatím 535 občanů

Žádosti o vydání voličského průkazu přijímá matriční úřad, oddělení evidence obyvatel, v přízemí bud…