Český Těšín: Začíná odvoz tisíců kubíků zeminy a sutin z Hřbitovní

13.06.2020 10:57

Rekonstrukce mostu na obchvatu Českého Těšína vešla do další fáze. Probíhá obnažování opěr a nutný odvoz obrovského objemu zeminy k dočasnému uložení do sousední Ropice. Pod přemostěním ulice Hřbitovní je totiž velmi málo místa.

Český Těšín: Začíná odvoz tisíců kubíků zeminy a sutin z Hřbitovní
Foto: tesin.cz
Popisek: Český Těšín

„Začali jsme přípravou terénu pro vybourání mostních opěr, u nichž dochází k vychylování. To má za následek stále větší zvlnění vozovky před a za přemostěním. Nosná konstrukce mostovky bude při opravě zachována. Hydraulicky se nadzvedne a usadí na prozatímních podpěrných skružích. Mostní opěry jsme již uvolnili z ukotvení, po zajištění mostovky je v celém profilu odbouráme a odtěžíme. Vytvoříme prostor pro vybudování nové opěry, to realizuje generální dodavatel stavby,“ popsal Jiří Labuda, vedoucí stavební činnosti a recyklace Smolo Recycling. J

eho zaměstnanci musí postupně odkopat, naložit a odvézt na skládku nebo pro zpracování asi 10 tisíc tun zeminy a v následné fázi také betonové suti, tedy celkem asi 500 velkoobjemových nákladních souprav.

Po vybetonování nových opěr a odstranění bednění přijde na řadu dovoz vhodného zásypového materiálu pro provedení hutněných zásypů přechodové oblasti za opěrami po úroveň konstrukčních vrstev budoucí komunikace. Labuda poukázal na to, že s ohledem na omezený prostor pro manipulaci a pohyb techniky pod mostem je zakázka, jejíž součástí je i nezbytná demontáž protihlukových stěn, technicky velmi náročná. Po celou dobu rekonstrukce bude doprava probíhat v režimu 1+1, což znamená, že v obou směrech se bude jezdit v jednom pruhu.

Generální oprava prvního přemostění obchvatu Českého Těšína směrem z mezinárodního hraničního přechodu v Chotěbuzi na Ostravu, Frýdek-Místek a na Slovensko začala na konci dubna. Generálním dodavatelem je firma Firesta - Fišer, rekonstrukce, stavby a.s. Naše společnost Smolo Recycling provádí zemní a bourací práce, dodávku materiálu a servis.

Vlastně jde o dva souběžné, číslo 48 – 100..1 a 48 – 100..2. Kvůli zajíždění provozu bude letos opraven první, v příštím roce pak druhý most. Investice vyjde na bezmála 46 milionů korun bez daně.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Turnov: Ovce na dvoře i prevence šikany

22:28 Turnov: Ovce na dvoře i prevence šikany

Experti na školství vyrazili za inspirací do holandských škol. Třicet osm zástupců škol z celého Čes…