„Začali jsme přípravou terénu pro vybourání mostních opěr, u nichž dochází k vychylování. To má za následek stále větší zvlnění vozovky před a za přemostěním. Nosná konstrukce mostovky bude při opravě zachována. Hydraulicky se nadzvedne a usadí na prozatímních podpěrných skružích. Mostní opěry jsme již uvolnili z ukotvení, po zajištění mostovky je v celém profilu odbouráme a odtěžíme. Vytvoříme prostor pro vybudování nové opěry, to realizuje generální dodavatel stavby,“ popsal Jiří Labuda, vedoucí stavební činnosti a recyklace Smolo Recycling. J
eho zaměstnanci musí postupně odkopat, naložit a odvézt na skládku nebo pro zpracování asi 10 tisíc tun zeminy a v následné fázi také betonové suti, tedy celkem asi 500 velkoobjemových nákladních souprav.
Po vybetonování nových opěr a odstranění bednění přijde na řadu dovoz vhodného zásypového materiálu pro provedení hutněných zásypů přechodové oblasti za opěrami po úroveň konstrukčních vrstev budoucí komunikace. Labuda poukázal na to, že s ohledem na omezený prostor pro manipulaci a pohyb techniky pod mostem je zakázka, jejíž součástí je i nezbytná demontáž protihlukových stěn, technicky velmi náročná. Po celou dobu rekonstrukce bude doprava probíhat v režimu 1+1, což znamená, že v obou směrech se bude jezdit v jednom pruhu.
Generální oprava prvního přemostění obchvatu Českého Těšína směrem z mezinárodního hraničního přechodu v Chotěbuzi na Ostravu, Frýdek-Místek a na Slovensko začala na konci dubna. Generálním dodavatelem je firma Firesta - Fišer, rekonstrukce, stavby a.s. Naše společnost Smolo Recycling provádí zemní a bourací práce, dodávku materiálu a servis.
Vlastně jde o dva souběžné, číslo 48 – 100..1 a 48 – 100..2. Kvůli zajíždění provozu bude letos opraven první, v příštím roce pak druhý most. Investice vyjde na bezmála 46 milionů korun bez daně.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV