Cheb: Jihovýchodní obchvat bude podle auditu bezpečný

29.03.2012 21:17

Potvrdil, že řešení v podobě obchvatu je jednoznačně lepší než stávající stav, kdy vozidla projíždí městem.

Cheb: Jihovýchodní obchvat bude podle auditu bezpečný
Foto: mestocheb.cz
Popisek: Náměstí v Chebu

Zastupitelstvo města Chebu na svém zasedání v prosinci loňského roku vydalo souhlas s uzavřením partnerské smlouvy mezi Krajskou správou a údržbou silnic Karlovarského kraje a městem Cheb pro projekt výstavby jihovýchodního obchvatu Chebu. „Na základě této smlouvy má město též zajistit informování občanů o přípravě a realizaci stavby,“ uvedl starosta Chebu Pavel Vanoušek.

Jihovýchodní obchvat má z centra Chebu odvést část automobilové dopravy směřující k hraničnímu přechodu na Svatém Kříži, kterým denně projede takřka 5 tisíc osobních i nákladních vozidel. Jejich počet navíc rok od roku roste. Díky novému obchvatu by se mělo ulevit především obyvatelům chebských ulic Evropská a 17. listopadu. „Právě občané z ulice 17. listopadu před časem sepsali petici, ve které si na neúnosnou dopravní situaci v jejich lokalitě stěžovali,“ dodal starosta.

Necelých 3,4 kilometru dlouhý dvouproudový obchvat propojí stávající silnici na Podhrad se Svatým Křížem. Na trase budou dva mosty, jeden přes údolí s Hájenským potokem a druhý přes železniční trať, a rovněž dva kruhové objezdy, první přímo na Svatém Kříži a druhý nedaleko Hájů, v sousedství křižovatky stávajících komunikací na Slapany a Podhrad. Na obou mostech se počítá s instalací protihlukových stěn.

Investorem obchvatu bude Krajská správa a údržba silnic Karlovarského kraje. Samotná výstavba by podle předběžných odhadů měla stát 350 milionů korun, na dalších 30 milionů přijdou výkupy pozemků a jejich následné vyjímání ze zemědělského půdního fondu. Předpokládá se, že 85 procent nákladů pokryje dotace z Regionálního operačního programu a zbylých 15 procent zaplatí kraj. V případě získání dotace se se zahájením výstavby počítá ještě v letošním roce.

V souvislosti s výstavbou jihovýchodního obchvatu již bylo chebským stavebním úřadem vydáno územní rozhodnutí, proti kterému se však někteří účastníci řízení odvolali. Veškerá dokumentace byla proto předána k posouzení odvolacímu orgánu, kterým je Krajský úřad Karlovarského kraje. „Občané z některých dotčených lokalit rovněž městu adresovali petici, ve které žádali mimo jiné zpracování bezpečnostního auditu budoucího obchvatu,“ řekl starosta. „Následně jsem se proto sešel s náměstkem hejtmana Petrem Navrátilem a dohodli jsme se, že Krajská správa a údržba silnic coby investor nechá audit zpracovat. Nyní jsem již hotový audit obdržel.“

Předmětem bezpečnostního auditu, který zpracovala renomovaná firma Mott MacDonald, bylo určení dopravně bezpečnostních nedostatků na trase plánovaného obchvatu a navržení řešení a opatření ke zvýšení bezpečnosti. V závěrečné hodnotící části auditu se konstatuje: „V projektové dokumentaci byla zjištěna určitá bezpečnostní rizika, která jsou dána především stávající konfigurací terénu, napojením na stávající komunikace a okolní zástavbu. Tato rizika byla odstraněna, anebo snížena na minimum. Proto je navržený obchvat jako celek z hlediska bezpečnosti rozhodně vhodnější řešení ve srovnání se stávajícím stavem.“

Hlavními průjezdními komunikacemi v Chebu projede podle sledování dopravního zatížení z roku 2010 denně od šesti do čtrnácti tisíc vozidel, z toho je minimálně desetina nákladních. V důsledku toho existuje značné riziko střetu vozů s chodci a cyklisty. Obyvatelé lokalit, kterými projíždí nejvíce aut, jsou navíc vystaveni negativním vlivům vysokého dopravního zatížení. Podle zpracované analýzy dopravních toků by se intenzita dopravy měla právě v nejvíce postižených částech Chebu, tedy například v již zmíněných ulicích Evropská a 17. listopadu, díky plánovanému obchvatu výrazně snížit. „Ze závěrů auditu je zřejmé, že navrhované řešení v podobě jihovýchodního obchvatu je jednoznačně lepší než stávající stav,“ poznamenal starosta Vanoušek. „Zjištěné nedostatky plánovaného obchvatu nemají podle výsledků auditu závažný bezpečnostní charakter, respektive představují pouze mírné riziko, navíc většina z nich již byla, případně bude odstraněna. Jako příklad bych uvedl zúžení jízdního pásu na plánovaných okružních křižovatkách, kdy původně navrhovaná šířka mohla řidiče svádět k rychlému průjezdu křižovatky.“ 

Bc. Tomáš Ivanič, redaktor Chebských radničních listů

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mestocheb.cz

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Liberec: Revitalizace dětského hřišťátka v ulici Mařanova

16:31 Liberec: Revitalizace dětského hřišťátka v ulici Mařanova

Kromě velkého dětského hřiště, které bylo nedávno realizováno v ulici Vackova a ke kterému ještě při…