„Výroba byla složitá, stavěli jsme ho více než rok. Naše loděnice udělala ocelové kasko včetně veškerého potrubí a nátěrů,“ přiblížil obchodní ředitel loděnice Barkmet Jurij Kulchytskyj. Tanker ale čekal několik měsíců v Lovosicích na převoz po Labi kvůli dlouhodobému suchu. S celoroční splavností Labe by měl přitom pomoci připravovaný Plavební stupeň Děčín. Stavba jezu má dlouhodobou podporu nejenom vlády a provozovatelů vodní dopravy, ale také města Děčín a Ústeckého kraje.
„Vynasnažím se, aby vláda urychlila přípravu děčínského jezu, který bude přínosem nejenom pro vodní dopravu, ale také pro obyvatele našeho města. Věřím, že Děčínu přinese další rozvoj nejenom v dopravě, ale také v oblasti cestovního ruchu nebo v trávení volného času obyvatel na upravených nábřežních promenádách a v rekreačních přístavech. Neopomenutelným přínosem bude kromě zadržení vody v době sucha také protipovodňová funkce nového vodního díla,“ říká primátor Děčína Jaroslav Hrouda a dodal, že by stavba jezu mohla být velkým ekonomickým přínosem pro firmy na dolním toku Labe.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV