„Projekt na rekonstrukci lávky je připraven. Náklady jsou vyčísleny na 22 mil. korun vč. DPH. Rekonstrukce lávky zatím nebyla z důvodu nedostatku financí zahájena. Provedli jsme jen nejnutnější úpravy, aby byl zachován její provoz a abychom občany co možná nejméně v přechodu přes lávku omezili. Největší problém představovala schodiště. Polovinu lávky, kterou dělí koridor s inženýrskými sítěmi a horkovodem, jsme zaslepili a nenávratně odstranili staré schodiště, které bylo v havarijním stavu. Abychom nechali v provozu alespoň druhou část lávky, museli jsme mimo plánovanou rekonstrukci vybudovat k lávce zbrusu nové schodiště, přičemž jsme vycházeli z již navržených plánů tak, aby následné práce mohly bez problémů navazovat. Náklady na vybudování nového schodiště činily cca 2,1 mil. korun, vč. DPH,“ řekl vedoucí odboru dopravy Miroslav Hronovský.
„Schodiště vybudované podle nákresů plánované rekonstrukce nemá nájezdy pro kočárky, protože by byly velice příkré a obtížně sjízdné. Bezpečnost maminek s dětmi v kočárku a cyklistů je prvořadá, proto jsme na schodišti nevybudovali ani provizorní nájezdy. Není to tím, jak jsme se dočetli v jednom tištěném periodiku, že bychom na nájezdy zapomněli,“ doplnil náměstek primátora Karel Deutscher s tím, že po rekonstrukci bude mít lávka samostatnou bezbariérovou rampu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: frydekmistek.cz