Frýdek-Místek se dohodl s Ostravou na spolupráci dopravních podniků

17.05.2017 18:53

Zástupci vedení města se sešli s primátorem Ostravy Tomášem Macurou, aby se domluvili na možnosti spolupráce ostravského a frýdecko-místeckého dopravního podniku. Na rozdíl od čerstvě založeného dopravního podniku u nás, ten ostravský byl založen už v devadesátých letech. I proto primátor Michal Pobucký požádal o to, aby plnil roli jakéhosi „staršího hodného bráchy“.

Frýdek-Místek se dohodl s Ostravou na spolupráci dopravních podniků
Foto: frydekmistek.cz
Popisek: Frýdek-Místek

„Samozřejmě to neznamená, že by nás měl někdo vodit neustále za ručičku, ale jde nám o to, že vzájemná inspirace a spolupráce může být pro oba prospěšná a obohacující,“ uvedl primátor Michal Pobucký. „Nejsme konkurenti, takže není důvod neposkytnout součinnost a o zkušenosti se nepodělit, můžete tak předejít některým chybám. Dopravní podnik při velikosti vašeho města má své opodstatnění, máte pravdu, že smlouvy s externími dodavateli této služby, pro které je to jen byznys, nemají šanci zachytit vše potřebné,“ projevil vstřícnost primátor Tomáš Macura, který se zajímal o důvody vzniku dopravního podniku i jaký důraz bude kladen na ekologii provozu.

„Jedním z hledisek byl samozřejmě ekonomický kalkul, ale především možnost rychleji reagovat na to, jak dynamicky se oblast městské dopravy rozvíjí. Těžko se to ošetřuje v dlouhodobých smlouvách a pak třeba rok řešíte, že by jízdní řády měly být větším písmem, aby to starší lidé nemuseli luštit. Při stížnostech se občané stejně obracejí na nás, ale dnes jsme například krátcí na některé řidiče, kteří nejsou našimi zaměstnanci. Určitě se nám také mnohem rychleji podaří zavést třeba wifi v autobusech a další elektronické věci, chceme také řešit přednost autobusů na křižovatkách a podobně,“ vyjmenoval náměstek primátora Karel Deutscher, který má ve městě na starosti dopravu, s tím, že v ideální variantě bude MHD zdarma provozována vlastními silami v polovině příštího roku.

Jan Širc, jednatel Dopravního podniku Frýdek-Místek, následně potvrdil, že znatelný příspěvek ekologii bude už v nákupu nových vozů splňujících nejpřísnější normu EURO VI. „Zajímá nás problematika elektrického pohonu, kterou ostravský dopravní podnik testuje. Pro nás v tuto chvíli ještě není atraktivní, ale výhledově bychom se chtěli tímto směrem také ubírat a využít právě zkušeností z Ostravy,“ ujistil jednatel Dopravního podniku Frýdek-Místek Jan Širc.

Oba primátoři se v závěru shodli na trendu měst mít více pod kontrolou strategické služby, jako je například teplo, kanalizace, odpadové hospodářství nebo právě městská hromadná doprava.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Plzeň: Slavnosti svobody omezí provoz ve městě

10:29 Plzeň: Slavnosti svobody omezí provoz ve městě

Během Slavností svobody, které se konají od 3. do 6. května, bude v centru Plzně omezený provoz. Náv…