Radní si vyslechli zprávu k výsledku auditu zpracovaného společností MT Legal s.r.o. „Nezávislý a odborný audit veřejných zakázek ve společnosti Distep a.s. za období roku 2014 a za měsíce leden až červen 2015“. Analýzou jednotlivých identifikovaných nesrovnalostí vyjmenovaných v tomto materiálu bylo auditorem zjištěno, že se převážně jedná o administrativní pochybení administrátora veřejné zakázky, přičemž vždy bylo podáno vysvětlení a objasněny příčiny. Auditor tak mohl konstatovat, že „uvedená pochybení či nejasnosti identifikované v postupu zadavatele neměly vliv na výsledek výběrových řízení či výběr nejvhodnější nabídky, byť je třeba konstatovat, že je vhodné doporučit, aby celý proces zadávání veřejných zakázek byl lépe dokumentován a rovněž byly eliminovány některé dílčí zjištěné nedostatky“.
„Vzhledem k tomu, že Distep nemá v plánu pro rok 2016 zadávat zakázky s vyšším finančním limitem, než jsou zakázky malého rozsahu, rozhodl se člen představenstva za účelem odstranění vytčených nepřesností a pochybení akceptovat doporučení auditora a přijmout interní pokyn – směrnici, která stanoví a upřesní pravidla pro administraci a zadávání zakázek malého rozsahu, a to až do doby nabytí účinnosti nového zákona o veřejných zakázkách. Touto směrnicí se bude řídit zadávání zakázek malého rozsahu od počátku roku 2016. Zásadní změnou stávající praxe bude povinnost na profilu zadavatele zveřejnit výzvu na zakázky malého rozsahu, kde předpokládaná hodnota veřejné zakázky překročí sto tisíc korun, a povinnost jmenovat hodnotící komisi,“ uvedl člen představenstva Distep Svatopluk Eliáš.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV