V souvislosti se stavbou se na magistrátu sešel náměstek primátorky pro ekonomiku a správu majetku Josef Bělica se zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která je investorem stavby. "Celkové náklady na stavbu předpokládáme přibližně 35 milionů korun, větší část pokryje dotace z evropských fondů," uvedl vedoucí pracovního týmu velkých staveb SŽDC Martin Džanaj, "město se na financování nepodílí."
Vlaky budou zastavovat přímo pod mostem. K nástupištím povedou čtyři schodiště a dvě bezbariérové rampy. Zastávka bude monitorovaná kamerovým systémem, na nástupištích budou lavičky, nebudou zde pokladny. U zastávky, ze které budou mít blízko lidé do centra města, nákupní zóny či nemocnice, a u které jsou v dosahu zastávky městské i příměstské dopravy, se předpokládá denní využití v řádu šesti set cestujících.
"Zastavovat zde budou osobní vlaky, které staví ve všech zastávkách, ale také chceme zahájit jednání se zástupci firmy Regiojet, zda by nechtěli tuto zastávku využívat také pro své rychlíky," uvedl náměstek primátorky Josef Bělica.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV