Rozvrh práce řidičům určuje aktuální počasí. Vozy každoročně vyjíždějí za slunečného počasí, kdy se teploty blíží třiceti stupňům Celsia. Právě v těchto dnech jsou cesty krajské metropole nejvíce vyprahlé. „Auta disponují kromě kropicího zařízení před autem i ozonérem, který za autem vytvoří příjemnou mlhu. Vůz je v provozu v době, kdy jsou přes den teploty nejvyšší, tj. zhruba od deseti hodin dopoledne do odpolední půl třetí,“ popisuje práci speciálního vozu Daniel Jeřábek z Technických služeb Hradec Králové. Ve zbylém čase vykonávají řidiči jinou potřebnou práci.
V těchto vedrech trpí také městská zeleň, zejména mladší stromy by bez vody mohly velice snadno uhynout. „Stromky zaléváme také s ohledem na počasí a meteorologickou předpověď. Zaměřujeme se aktuálně letos na ty, které jsou nejmladší a rostou v tvrdých městských podmínkách, například u chodníků a cest. Jinak se chová strom rostoucí v parcích a jinak v centru obklopen chodníky a silnicemi,“ vysvětluje Daniel Jeřábek. Dodává, že se technické služby zaměřují zejména na stromy nejmladší, které nejsou tolik zakořeněné. Ty starší stromy si na vláhu dosáhnou lépe samy. Letošním vedrům předcházelo dlouhé a vlhké počasí, zálivka proto není tak akutní, jako byla například v roce loňském, kdy extrémní teplé dny nastaly až v červenci či srpnu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Hradeckralove.org