Umístění lávky do této lokality má klíčový význam pro rozvoj pěší a cyklistické dopravy v Hradci Králové. Propojuje centrum města v oblasti Smetanova nábřeží s klidovými zónami u Aldisu či Šimkovými sady a pomáhá kultivaci zdejšího veřejného prostoru. Nejen, že umístění lávky ocení cyklisté, koloběžkáři a další sportovci, ale především se jedná o pohodlnou a bezpečnou trasu, kudy se lze dostat pěšky z jednoho břehu řeky Labe na druhý.
Lávka přes Labe je postavena ze segmentů tvořených vysokohodnotným betonem (UHPC), který umožňuje použití velmi subtilních prvků a zaručuje dlouhodobou trvanlivost. Poměrně tenkou mostovku z vysokopevnostního betonu drží nosná ocelová lana, nosná žebra pak vizuálně přechází ve sloupky zábradlí s výplní z ocelových lanek. Výplň zábradlí je transparentní, čímž nijak výrazně neomezuje pohled na vodu a do krajiny. Architektonicky a technicky je její konstrukce považována za unikátní, což navíc dokládá i její plochý podélný profil. Samotný návrh lávky vytvořil tým architektů Libor Kábrt, Martin Elich a Gabriela Elichová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV