„Projekt byl určený jak Hradečanům, tak návštěvníkům města a okolí v době letních prázdnin. V soutěži vyhlašované komunikační agenturou COT group jsme se lvem Gustíkem zvítězili v kategorii Nejlepší turistický produkt. Porota hodnotila především nápaditost, propojení s jinými produkty a službami, oslovení cílové skupiny, obchodovatelnost a také pozitivní přínos pro daný region,“ říká primátor města Alexandr Hrabálek.
Podle hodnocení poroty je „Hradec Králové a Hradecko se lvem Gustíkem“ zábavně zpracovaná kampaň, která přiblíží Hradec Králové zástupcům nejmladší cílové skupiny a dopřeje jim zábavné poznávání destinace. „Lev Gustík se stal výrazným symbolem letního putování po Hradci Králové a oblibu si získal nejen u dětí, ale i u jejich rodičů a prarodičů. Ve spolupráci se zapojenými subjekty bude aktivně pokračovat i v letošním roce,“ říká primátor města Alexandr Hrabálek.
Společná letní soutěžní kampaň města Hradec Králové a destinačního managementu Hradecko vznikla v létě 2020 na podporu cestovního ruchu po jarní vlně epidemie covid-19. Cílem kampaně bylo nalákat zejména rodiny s dětmi do deseti let k návštěvě města a zajímavostí Hradce Králové a Hradecka a k využití ubytovacích kapacit ve městě. Průvodcem kampaní je hradecký lev Gustík – postava lva vychází z městského znaku, na kterém lev drží písmeno G. Písmeno G symbolizuje název města Hradec, dříve nazývaného Gradec. Proto i jméno lva Gustíka začíná písmenem G.
Do kampaně se zapojilo 31 atraktivit v Hradci Králové a 13 subjektů na Hradecku. Gustík zval třeba k výstupu na Bílou věž, k plavbě na parníčku, jízdě turistickým vláčkem, lákal k hravému poznávání světa loutek v Labyrintu Divadla Drak, k objevování vesmíru ve Hvězdárně a planetáriu nebo zkoumání obnovitelných zdrojů v labské elektrárně Hučák. Vybízel také k zábavným a naučným procházkám v městských lesích, pátrání po lvích motivech v ulicích města, vodním hrátkám anebo k adrenalinovým aktivitám.
K projektu vznikl nový web (ZDE), propagační materiály i reklamní předměty. Na navštívených místech děti sbíraly samolepky, které lepily do hrací karty, za všech osm samolepek získaly odměnu v infocentru na Eliščině nábřeží ve formě dřevěné magnetky lvíčka Gustíka a CD s pohádkami z městských lesů. Projektu „Hradec Králové a Hradecko se lvem Gustíkem“ se podařilo aktivně zapojit dosud největší počet aktérů cestovního ruchu. V rámci soutěže bylo za zakoupené vstupenky nebo splnění úkolů rozdáno 35 tisíc obrázkových samolepek.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV