„Organizace této akce byla pro nás obrovskou výzvou, protože takto rozsáhlá událost se v Hradci Králové dosud nekonala. Ke své části organizace a zodpovědnosti jsme proto přistupovali s velkým respektem. Bylo nutné zvládnout příjezd a odjezd desetitisíců návštěvníků a odbavit tisíce automobilů. To vyžadovalo bezchybnou spolupráci speciálního týmu expertů na dopravu, policistů, záchranářů, hradeckých leteckých služeb, úředníků mnoha institucí i pochopení Hradečáků a obyvatel řady dalších obcí,“ uvedla primátorka města Hradce Králové Pavlína Springerová. „Průběh celé akce mě nesmírně potěšil a ačkoliv budeme ještě několik dní všechna data vyhodnocovat, už teď je jasné, že Hradec v roli hostitele kulturní události světového formátu obstál,“ dodala primátorka.
Několik měsíců se na akci pečlivě připravoval speciální dopravní štáb složený z odborníků z magistrátu města, dále hradecké městské policie, Policie České republiky a pořadatelského týmu Ameba Production. Společně všichni jeho členové plánovali dopravní obslužnost a připravovali variantní řešení. Řízení dopravy přes tento štáb fungovalo nonstop už od začátku akce. Policie České republiky měla celkem osm stanovišť, strážníci pak dalších pět. Všichni se starali o dopravu, dohlíželi na dodržování opatření, případně plnili pořádkovou činnost. Město také náporu návštěvníků přizpůsobilo inteligentní dopravní systém, tedy speciální řízení křižovatek, které je funkční od jara loňského roku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV