Nástup s papírovou jízdenkou pouze předními dveřmi zavádí od letošního 1. července dopravní podnik především jako prevenci proti dodatečnému označování papírových jízdenek v mechanických strojcích uvnitř vozu při probíhající přepravní kontrole, proti opakovanému označování jedné jízdenky nebo ponechávání jízdenky ve strojku pro dalšího cestujícího. A slibuje si od toho finanční efekt. „Omezení jízd bez zaplaceného jízdného se projeví i ve zvýšení tržeb a následným vyloučením černých pasažérů dojde i ke zlepšení kvality přepravy pro platící cestující,“ říká vedoucí marketingu dopravního podniku František Meduna a dodává: „Nechceme dopustit, aby slušní cestující na černé pasažéry dopláceli.“
Dopravní podnik dále předpokládá i mírné zvýšení zájmu o používání městské karty, která je pro cestování a platbu jízdného v mnoha ohledech výhodnější. „Pro cestujícího, který používá čipovou kartu, je odbavení jednodušší a rychlejší, navíc ve srovnání s platbou v hotovosti ušetří. Jednotlivé jízdné zaplacené v hotovosti vyjde na 15 korun, při použití čipové karty cestující zaplatí jen 12 korun. Výhodnější jsou i ostatní tarify hrazené z elektronické peněženky,“ přibližuje rozdíl v platbách jízdného František Meduna.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Hradeckralove.org