Hradec Králové: Převody aut už „běží“ podle nových pravidel

31.01.2015 14:09 | Zprávy

Rok 2015 přinesl několik novel zákonů, které se dotýkají mnohých klientů magistrátu a dalších úřadů. Zásadní změnu zaznamenají klienti odboru dopravy, kteří kupují či prodávají auto, na některé novinky upozorňuje odbor školství a nejedna novela je zacílena do sociální oblasti. Několik novel zákonů očekávaly i stavební úřady, většina z nich však nestihla být schválena.

Hradec Králové: Převody aut už „běží“ podle nových pravidel
Foto: hradeckralove.org
Popisek: Pohled na historické náměstí v Hradci Králové

S platnými novinkami a změnami Vás budeme postupně seznamovat v několika následujících vydáních Radnice, ale i na webu města. Jako první přiblíží změny odbor dopravy magistrátu. Od Nového roku se v souvislosti s novelou zákona č. 56/2001 Sb. o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích změnil systém převodu aut, zápis nových vozů do registru a další dopravní agenda. Podle nových pravidel se vozidlo současně odhlašuje i přihlašuje. Novela tak odstraňuje takzvané polopřevody vozidel. V registru tak bude vždy jednoznačný vlastník vozidla. Bude tak ihned zřejmé, kdo je zodpovědný za jeho provoz a kdo má nést následky při porušení předpisů. „Po mnoha letech je tato novela výraznou změnou v naší práci,“ říká vedoucí odboru dopravy magistrátu Petr Černohlávek. „Akt přeregistrace vozu - změny vlastníka - se teď odehrává při jedné návštěvě na jednom úřadě, kam se současně dostaví prodávající i kupující se všemi dokumenty potřebnými k převodu vozidla. To se týká jak soukromého prodeje, tak i například prodeje a nákupu vozu přes autobazar,“ vysvětluje nový způsob převodu vozidla Petr Černohlávek.

Jeden, druhý nebo i oba účastníci převodu se mohou nechat nahradit zmocněncem, mohou mít i jednoho společného. Ten musí být nově vybaven úředně ověřenou plnou mocí. Elektronický systém registru vozidel, který bylo potřeba před koncem roku nově softwarově nastavit, funguje bez problémů. Personál odboru prošel školením na ministerstvu dopravy a mnohé znalosti si úředníci doplňovali i samostudiem. „Zákon byl znám poměrně brzy, podstatně horší to však bylo s prováděcími vyhláškami, které byly zveřejněny až 31. prosince, což není ideální,“ posteskl si Petr Černohlávek. „Takže si naši lidé vzali vyhlášku přes Silvestra a Nový rok domů k nastudování.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Hradeckralove.org

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálnice

Nemyslíte, že místo toho dohadování se s vládou, kdo postavil jako dálnici, by bylo na místě řešit spíš to, proč se staví tak pomalu, proč stále není dokončená kompletní dálniční síť a proč třeba na řadě míst, kde dálnice jsou, jsou v dost bídném stavu? A když jsme u toho, jak se ANO v případné příš...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kroměříž: Radnice dokončila novou spisovnu městského úřadu na Zacharu

22:05 Kroměříž: Radnice dokončila novou spisovnu městského úřadu na Zacharu

Kroměřížská radnice dokončila rekonstrukci bývalé kotelny v Rumunské ulici na spisovnu městského úřa…