Ve stejném termínu se úprav dočkají také autobusové linky, jichž se od poloviny července dotklo zavedení úsporného systému. Dopravní podnik, jak slíbil, pečlivě sledoval fungování tohoto systému, stejně tak i ohlasy cestujících a jednal s komisemi místních samospráv. Souhrn poznatků z provozu spolu s opodstatněnými připomínkami se promítnul do nového jízdního řádu. Dojde tím sice ke snížení předpokládaných úspor v nákladech na provoz, ale jedná se o dodatečné kompenzaci z městského rozpočtu.
Trolejbusy 1, 3 a 7 se vracejí na Dukelskou a S. K. Neumanna
S novým jízdním řádem se vracejí trolejbusové linky 1, 3 a 7 na svou původní trasu po rekonstrukci ulic Dukelské a S. K. Neumanna, kde už je pro jejich provoz připraveno potřebné trakční vedení.
Linky 11 a 17 pojedou opět proti sobě a budou mírně redukovány
„S panem ředitelem Kulichem jsme osobně jednali a s výsledkem rozhovoru jsme spokojeni,“ vysvětlila předsedkyně svinarské komise místní samosprávy Alena Hamplová. Svinarští od počátku požadovali zokruhování dvou linek 11 a 17, které tuto městskou část obsluhují. „Za občany Svinar a Malšovy Lhoty jsme s panem Nádvorníkem požadovali protažení alespoň jedné z linek na třídu Karla IV. Jestli se toto podaří, pak budou obyvatelé obou městských částí opravdu spokojeni,“ doplňuje Alena Hamplová. Také komise místní samosprávy Malšova Lhota projednala navrhované trasy a jízdní řád linek 11 a 17. „Tyto úpravy akceptují požadavky a náměty předložené naší komisí jak písemně tak osobně na jednání s vedením Dopravního podniku,“ uvedl za komisi její předseda Richard Nádvorník a dodal, že nové trasy a jízdní řády odpovídají potřebám občanů Malšovy Lhoty více než předchozí úpravy.
Změny na lince číslo 5
Změny se dotkly i Slatiny a tamního spoje číslo 5. Tam je situace komplikovanější kvůli druhé etapě rekonstrukce, kterou na hlavní dopravní tepně Slatiny – Kladské ulici - provádí až do druhé půlky října Královéhradecký kraj a město se musí s dočasnými potížemi sžít. Autobusové spoje linky č. 5 proto teď jezdí vynucenou objížďkou přes Piletice a nárůst délky této trasy si vyžádalo její ukončení na zastávce Slezské Předměstí – Cihelna. „Nad podobou MHD v této části města po skončení výluky se občané Slatiny sešli 13. srpna na veřejné schůzi. Výsledné stanovisko jsme pak předali jak vedení dopravního podniku, tak i vedení města,“ informoval předseda slatinské KMS Pavel Tobiášek. „Konečné řešení bude projednáno s Komisí místní samosprávy Slatina během září,“ přislíbil pokračování v srpnu započatých jednání ředitel dopravního podniku Miloslav Kulich.
Linka č 9 doveze cestující k terminálu nově přes Dukelskou
Drobná úpravy trasy této linky byla provedena na základě připomínek cestujících, kteří se potřebují dostat z Moravského Předměstí a Malšovic na Dukelskou, kam donedávna jezdil zrušený spoj č. 28. Dostatečnou přepravní kapacitu budou ve všední dny na této lince zajišťovat kloubové vozy.
Nový jízdní řád nadále počítá i s linkou č. 19
Dopravní podnik myslí už delší dobu na klienty zdravotnických zařízení a dokladem toho je vloni v září zprovozněná linka č. 19. Ta bude i po zavedení nového jízdního řádu zajíždět přímo do areálu fakultní nemocnice, kde má tři zastávky. Tato linka a spojuje nemocnici s přestupními dopravními uzly v centru města.
Podobu nových jízdních řádů najdou cestující od této středy na webu dopravního podniku www.dpmhk.cz, v informačních centrech dopravního podniku a včas budou obměněny také na příslušných zastávkách. Oblíbená knižní podoba jízdního řádu se na pultech objeví koncem října po ukončení rekonstrukce Kladské ulice ve Slatině, kdy vejde v platnost standardní jízdní řád i pro linku č. 5.
Autobusy a trolejbusy dopravního podniku se musejí denně na svých cestách po ulicích města potýkat s mnoha překážkami a nepředvídatelnými situacemi. MHD je živý a velice citlivý systém, který musí brát v potaz technické možnosti, přizpůsobovat se průběžně nepříjemným i ne zcela optimálním situacím a s co možná nejmenšími náklady obsloužit cestující z celého města a z jeho okolí.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Hradeckralove.org