Hradec Králové: Zákazová značka u Opatovic? Problém, který má řešení, zní z okolních radnic

10.03.2014 18:07 | Zprávy

Intenzivní jednání a hledání kompromisního řešení vedou radnice Hradce Králové a Vysoké nad Labem s cílem umožnit průjezd řidičům jedoucím z Hradce Králové přes Vysokou nad Labem směrem k dálnici D11 přes Opatovice nad Labem. Zákazová značka, která zde řidičům jedoucím od Vysoké nad Labem na dálnici nepovoluje odbočit vlevo, je nutí zbytečně najíždět další kilometry.

Hradec Králové: Zákazová značka u Opatovic? Problém, který má řešení, zní z okolních radnic
Foto: hradeckralove.org
Popisek: Pohled na historické náměstí v Hradci Králové

Všichni řidiči, kteří byli zvyklí využívat krátkou spojnici mezi Vysokou nad Labem a Opatovicemi nejen k co nejrychlejšímu napojení na dálnici D 11 do Prahy, ale i k přímé cestě do Opatovic, se musejí tomuto místu posledních několik měsíců složitě vyhýbat. Proč? Nově je totiž na křižovatce před Opatovicemi dopravní značka zakazující odbočení vlevo.

„Původní řešení mimoúrovňové křižovatky s napojením na Vysokou nad Labem však podle dostupných informací počítalo. Stávající stav je z pohledu města, ze kterého denně tím směrem míří hodně řidičů, krajně nevhodný,“ vysvětluje náměstek primátora pro rozvoj města Jindřich Vedlich, který se společně se starostou obce Vysoká nad Labem snaží tento problém vyřešit ve prospěch řidičů.  Při stanovování dopravního značení se opomnělo město Hradec Králové i Vysokou nad Labem zahrnout mezi účastníky řízení, jehož výsledkem je nově zákaz odbočení vlevo a tudíž výrazné komplikace pro řidiče. 

Dopravní projektanti a odborníci už přišli na několik řešení, která by mohla situaci zlepšit. „První variantou je snížení rychlosti průjezdu v kombinaci se zákazem předjíždění Opatovicemi nad Labem v kombinaci s novým řešením křižovatky u benzinové pumpy do podoby kruhového objezdu. Druhou reálnou se zdá být varianta spojená s vyřešením výkupu pozemků pro obchvat Opatovic nad Labem, který by navazoval na zaslepenou původní komunikaci. Obchvat by vedl k malému rondelu u obce, který je již napojen na mimoúrovňovou křižovatku. Poslední cesta k vyřešení této nepříjemné situace vede přes velice finančně náročné vybudování Jižní spojky, o kterou město usiluje už delší dobu. Rovněž jižní propojení od nájezdového ramena u Makra vedoucí k čistírně odpadních vod v Hradci Králové je zahrnuto v jedné z variant konceptu připravovaného územního plánu města, ale i to bude příliš nákladný a komplikovaný projekt, “ vypočítává Jindřich Vedlich. Dodává, že situaci by mohlo zklidnit i zpětné zahrnutí mimoúrovňové křižovatky u Bukoviny do výstavby, což ovšem ŘSD takřka nepřipouští i když zástupci města Hradec Králové o to od jejího vypuštění z plánů realizace usilují. 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Hradeckralove.org

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mladá Boleslav se v září opět promění v galerii pod širým nebem

22:42 Mladá Boleslav se v září opět promění v galerii pod širým nebem

Po loňské premiéře se do Boleslavi vrací Urban Art festival Město=Galerie. Tahle unikátní akce letos…