Průměrné stáří všech 40 trolejbusů je jen 5,5 roku. ČTK to řekl mluvčí podniku František Meduna. Letos si Hradečtí připomínají 70 let od zahájení trolejbusové dopravy ve městě.
Dopravní podnik v posledních letech významně posílil podíl elektrovozů v MHD a trolejbusy v tom hrály důležitou roli. Celková investice do elektrovozů činila za pomocí dotací zhruba 700 milionů korun. Z toho 332 milionů korun šlo na nákup 31 trolejbusů v letech 2011 až 2013. Loni podnik koupil další devět trolejbusů s pomocným bateriovým pohonem za 121 milionů korun a dále 20 elektrobusů za 246 milionů korun.
Loňským nákupem elektrobusů a trolejbusů podnik dosáhl plánovaného poměru, kdy polovina vozů jezdí na elektrickou energii a polovina na naftu. "V e-mobilitě českých městských dopravních podniků jsme v současnosti ve své kategorii na špici. Náš dopravní podnik tak vlastní nejzelenější, tedy nejčistší, veřejnou dopravu v rámci ČR," řekl ředitel podniku Zdeněk Abraham. Dodal, že průměrným věkem vozů do sedmi let patří Hradec Králové k městům s nejmladším vozovým parkem MHD v ČR.
Moderní vozový park podle Abrahama přispívá k tomu, že v hradecké MHD letos již třetím rokem po sobě přibývá cestujících. Všechny nové vozy jsou například plně klimatizované, což lidé ocenili zvlášť v horkém létě. Komfort cestování zvyšují i bezhlučný provoz elektrovozů a možnost dobíjení mobilních zařízení.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV