Cílem města je postupně upravit i další místa pro pohodlnější a hlavně bezpečnější pohyb vozíčkářů, nevidomých či starších spoluobčanů nebo rodičů s kočárky. Dalším pozitivem bude bezbariérové propojení úřadů, kulturních a zdravotnických zařízení nebo škol. První tři trasy, které už slouží veřejnosti, se nacházejí blízko historického centra města. Čtvrtá trasa převádí bezpečně a bez překážek obyvatele do velmi frekventované části moderního centra města. Zásadní roli tu sehrává i provázanost s nízkopodlažní městskou hromadnou dopravou, která obsluhuje tuto část města velkým počtem linek a spojů.
Rekonstrukce tras nespočívala přitom jen v obnově havarijních povrchů chodníků, ale i ve snížení obrubníků a nájezdů a v instalaci naváděcích prvků pro nevidomé. Podpora těchto dopravně-bezpečnostních opatření se dle údajů Policie ČR pozitivně promítá i do snižujících se statistik vážných dopravních nehod chodců.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV