Zahájení vlastních oprav závisí na klimatických a povětrnostních podmínkách a také úzce souvisí s termínem zprovoznění výroben asfaltových směsí tzv. obaloven. „Opravy výtluků a poškození budou stejně jako v uplynulých letech probíhat dle důležitosti komunikací, to znamená, že je třeba začít nejdříve na tzv. páteřních komunikacích a postupně přecházet na komunikace nižší třídy,“ vysvětluje Kozák. Systém oprav se také plánuje tak, aby byl v souladu s jarním úklidem a na něj navazující další činnosti, jako je např. obnova vodorovného dopravního značení a další záležitosti.
Začátkem dubna by měla začít dlouho očekávaná oprava havarijního stavu lávky pod železniční tratí v ulici Na Můstku. Technici, kteří provádějí mostní prohlídky doporučili její uzavření v létě roku 2016. Mostek nad Lužickou Nisou je široký 2,5 metru a slouží pěším jako zkratka pod tratí. „Ačkoli lávka není velká, přípravy na její opravu byly poměrně komplikované z hlediska různých povolení a souladu termínů. Pod mostkem vedou inženýrské sítě a situaci také komplikuje fakt, že podchází trať,“ vysvětluje náměstek primátora Miloš Vele, proč si lidé na opravu mostku v ulici Na Můstku počkali. Náklady na opravu jsou vyčísleny na 850 tisíc korun.
Letos bude také dokončeno plánované propojení ulic Mládí a Palackého ve Mšeně, které se vloni nepodařilo zrealizovat kvůli komplikacím s inženýrskými sítěmi. Velkou stavební akcí, která ovlivní spodní centrum města je dlouho připravovaná rekonstrukce mostu v Lidické ulici za 10 milionů korun. „Před rekonstrukcí mostu bylo nutné získat souhlasy majitelů dotčených domů a také další povolení. Jsem rád, že se daří celý proces příprav postupně dokončit a letos můžeme most zrekonstruovat a tím dokončit revitalizaci Lidické ulice, započatou už před 5 lety,“ konstatuje náměstek Vele.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV