Letošní ročník se koná pod záštitou pražského arcibiskupa Mons. Jana Graubnera. Motto X. ročníku kampaně je POZNÁNÍ-POCHOPENÍ-PŘIJETÍ a symbolizuje milníky cesty od počátečního odmítání jakékoliv odlišnosti až k poznání, které pomáhá pochopit a posléze přijmout jinakost lidí. Ke kampani Česko svítí modře se v Jablonci nad Nisou připojí Centrum sociálních služeb (CSS), Kultura Jablonec (KJ), základní umělecká škola (ZUŠ), městské divadlo (MD) i městská knihovna (MK).
„Měli bychom si uvědomit, že nežijeme v bezproblémové společnosti, ale že mezi námi žijí i lidé s nějakým zdravotním hendikepem, který třeba na první pohled není viditelný. Úkolem podobných kampaní je hlavně upozornit na věci ne zcela patrné. A to je důležité. Je třeba vnímat svět otevřenýma očima, vnímat složení společnosti i fakt, že ne pro každého je jednoduché se do běžného života zařadit,“ myslí si jablonecká náměstkyně pro oblast humanitní Jana Hamplová, která 2. dubna, při Světovém dni zvýšení povědomí o autismu, společně s kolegy z odboru sociálního zvolí modrý oděv.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV