„Odvolání tak zásadně nabouralo původní, detailně připravený harmonogram koordinace tří staveb, neboť s částečnou realizací se počítalo letos. Posun do příštího roku přinese mnohem větší omezení pro občany i pro firmy, které vůbec nemuselo nastat,“ konstatuje náměstek primátora pro rozvoj města Jakub Chuchlík.
Kvůli podanému odvolání město nemá pravomocné stavební povolení, na které navazovala povolení uzavírky křižovatky Poštovní a Budovatelů i zvláštního užívání komunikace 1/14 (ul. Budovatelů). „S ohledem na blížící se zimu nám nezbyla jiná možnost než posunout zahájení všech tří akcí do příštího roku. Náhradní autobusová doprava za tramvaj přestane jezdit o půlnoci 21. září a tramvaj se na koleje vrací v neděli 22. září ráno. Autobusy začnou jezdit po obvyklých trasách v pondělí 23. září ráno,“ říká náměstek Chuchlík.
Nová dešťové kanalizace je nezbytná a je vhodné ji provést společně s rekonstrukčními stavbami dalších správců sítí, tedy společností SVS a Innogy. Všechny projekty musí proběhnout i bez toho, zda tramvajová trať bude či nebude prodloužená. „Odvolání čtveřice podnikatelů bylo zcela účelové. Stavbu městské dešťové kanalizace, rekonstrukci splaškové kanalizace, vodovodu a vedení plynu si vzali jako rukojmí, aby zastavili stavbu prodloužení tramvajové trati,“ upozorňuje vedoucí odboru rozvoje Otakar Kypta.
Odbor rozvoje časově sladil projekty města, SVS i Innogy s projektem rekonstrukce a prodloužení tramvajové trati tak, aby pokládka kolejového svršku mohla v roce 2020 plynule navázat v ulici Budovatelů, kde bude pod parkovištěm retenční nádrž pro oblast ulic Poštovní, Liberecká, Generála Mrázka a dalších. Bude tak sloužit k odvodnění lokality o celkové ploše cca 21,2 hektarů. Přípravě tohoto složitého harmonogramu, koordinujícího práci mnoha zhotovitelů, předcházelo mnoho jednání se všemi zúčastněnými a přesné plánování tak, aby výstavba omezila občany i firmy v co nejmenší možné míře.
Kvůli posunu realizace všech staveb na začátek příštího roku budou muset zhotovitelé jednotlivých projektů nasadit větší množství strojů i lidí ve více úsecích najednou, aby stihli termíny dokončení. „To více omezí dopravu, zásobování i chodce, než původně mělo. Ale jen tak můžeme stavby dle plánu dokončit v roce 2020,“ uzavírá Kypta.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV