„Výpůjčkou elektrobusů si chceme otestovat jejich technické vlastnosti v náročném horském terénu. Jde o již vyzkoušenou a ověřenou metodu testování, kterou jsme využili například v srpnu 2018 před zavedením linky MHD do areálu nemocnice. Tehdy jsme si pro testování vypůjčili malokapacitní autobus z Dopravního podniku České Budějovice,“ říká jablonecký primátor Miloš Vele.
„Potřebujeme získat přesná data z provozu při zatížení autobusu tzv. mrtvou váhou. Třicetikilogramové pytle s pískem tak simulují zatížení do 3 tun, což odpovídá zhruba obsazení autobusu 40 cestujícími, což je 60 % celkové kapacity autobusu,“ doplňuje ředitel Jablonecké dopravní (JD) Luboš Wejnar. Při testování bez cestujících je možné vyzkoušet a simulovat různé podmínky v provozu bez ohledu na jízdní řád. „Těmi zkoumanými body jsou kupříkladu rozjezdy i opakované průjezdy v ulici Kamenné, ale i průjezdy horskými oblastmi Bedřichova nebo Maxova,“ připomíná Wejnar s tím, že JD má pro testování k dispozici data sklonitosti celé sítě MHD s přesností na desetiny procenta a metry.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV