Ani křížení s železnicí nebo kolize trolejbusových stejnosměrných 600 Voltů se střídavým napětím 25 000 voltů na železnici parciálnímu trolejbusu nevadí. Na zastávce totiž umí spustit sběrače dolů a pokračovat na baterie. V Jihlavě této vlastnosti od 1. ledna využili na další lince, říká Radim Rovner, předseda představenstva akciové společnosti Dopravní podnik města Jihlavy (DPMJ)
Líbí se vám současné české filmy?Anketa
„Od 1. 1. 2021 zavádíme novinku na lince B, a to zajíždění vybraných spojů ze zastávky Na Dolech až na konečnou Motorpal hala. V pracovní dny je to 7 párů spojů za den a o sobotách a nedělích je to 6 párů za den.“ Spojení na odpolední směnu na konečnou Motorpal hala bude podle Rovnera navíc zajištěno i autobusovým spojem linky č. 8 s odjezdem ze zastávky na Dolech ve 13:25.
Nové bateriové trolejbusy našly v Jihlavě rychle své uplatnění. Od září zajíždí parciální céčko z Březinek až ke Kauflandu a počítá se i s dalším využitím. V roce 2022 by tyto vozy měly přejít např. i na bateriovou obsluhu bez trolejí až do Antonínova Dolu a do Pávova.
Dopravní podnik města Jihlavy od Nového roku na trolejbusových linkách posílil spoje tak, že na linkách A, B, C je v pracovní dny základní interval 15 minut. Na linkách D a F je špičkový interval v pracovní dny 20 minut a mimo špičku 30 minut. Zároveň jsou o jeden vůz posíleny také linky C a B, a to v časech kolem půl osmé z důvodu bezpečného a pohodlného odvozu dětí do základních škol.
Novinky v jízdních řádech už teď DPMJ zveřejňuje na svých nových webových stránkách ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV