Před předáním dokončené stavby probíhaly na nové trase takzvané technicko-bezpečností a jízdní sběračové zkoušky: „Během nich nebyly zjištěny žádné významnější závady a trať je tak dle zkušebního komisaře bezpečná,“ řekla Alena Kottová, vedoucí jihlavského odboru rozvoje města, podle které ve čtvrtek 5. ledna 2023 Drážní úřad ČR schválil zavedení ročního zkušebního provozu. Závěrečná kontrolní prohlídka před vydáním kolaudačního souhlasu spojená s vyhodnocením zkušebního provozu je tak plánovaná až na leden 2024.
„Rok by měl stačit k tomu, aby dopravní podnik vysledoval, zda je provoz na tomto novém úseku dráhy bezpečný, nedochází k výpadkům trolejbusových sběračů a nadměrnému opotřebování trolejových armatur nebo k uvolňování nosné sítě trolejového vedení a nových trakčních stožárů,“ uvedl primátor Jihlavy Petr Ryška odpovědný za investice a dopravu.
Podle předsedy představenstva jihlavského dopravního podniku Radima Rovnera je možné, že bude na některých obloucích nutná optimalizace vrchního trolejového vedení tak, aby byl chod trolejbusového sběrače možný bez nežádoucích výpadků i při vyšších rychlostech.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV