V listopadu 2012 byla z bezpečnostních důvodů omezena doprava na silničním mostě. V létě následujícího roku pak začala dlouho připravovaná rekonstrukce, respektive výstavba zcela nových mostních těles, která měla nahradit ta původní, která byla ve špatném technickém stavu.
Na stavaře čekal nesnadný úkol – souběžně se stavbou nových mostů provést demolici starých, což si v průběhu roku vyžádalo dvě krátkodobé uzavírky silnice vedoucí pod mostními objekty, a přeložit horkovod, plynovod, vodovod a sdělovací kabely vedoucí v jednom z mostů. Nové těleso pro motorovou dopravu bylo zprovozněn 1. května letošního roku, a do ukončení výstavby vedlejší lávky pro pěší, sloužilo také chodcům. Lávka určená pěším a cyklistům pak byla uvedena do provozu 26. června 2014.
Nové mosty „spolykaly“ zhruba 900 metrů krychlových betonu, 120 tun výztuže, 250 tun asfaltových směsí, leží na nich zhruba 950 metrů čtverečních asfaltobetonu a nachází se na nich 450 metrů svodidel. Snadné nebylo ani organizační zajištění stavby, protože se nacházela nedaleko centra, v místech velké frekvence motorové dopravy i pohybu chodců a vedla nad hojně využívanou komunikací, navíc bylo třeba zachovat provoz k nádraží. Se všemi úskalími se ale stavaři vypořádali, během prací se neobjevila žádná zásadní překážka, takže se podařilo dodržet i původní harmonogram.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mesto-most.cz