A jak může případný zápis na seznam UNESCO změnit Karlovy Vary, Mariánské Lázně a Františkovy Lázně? Na tyto i další otázky odpovídá jedinečný projekt, který připravila společnost Mastercard a Destinační a informační agentura Františkovy Lázně. Se zajímavými výsledky se brzy seznámí také veřejnost.
„Celá analýza a projekt je určen obecně pro vedení jednotlivých měst a měl by, vedle unikátní analýzy o návštěvnosti a ekonomickém chování jak obyvatel, tak i turistů, poskytnout městům ucelený návod, jak tato krásná a tradiční lázeňská města postupně připravit na možný nárůst turistů s ohledem i na možné členství v rámci UNESCO a současně postupně do měst implementovat nástroje, které tomuto rozvoji dále napomohou,“ vysvětlil Petr Zlámalík, odborník Mastercard Advisors na oblast Smart City. „Část výsledků bude samozřejmě sdílena i s odbornou veřejností, primárně s malými a středními podnikateli v oblasti cestovního ruchu tak, aby městům pomohli připravit se na tyto budoucí změny. Pokud se chtějí města dále rozvíjet a být připravena na narůstající požadavky turistů, musí se neustále prohlubovat spolupráce mezi veřejnou a soukromou sférou. Města mohou připravit v mnoha oblastech zázemí a podmínky, ale konečný efekt - kvalitu a variabilitu turistických, lázeňských a dalších volnočasových služeb - má v ruce právě soukromý sektor. Bez něj a jeho proaktivní role tato rovnice nikdy nebude plně fungovat,“ doplnil.
Projekt se skládá z analytické a návrhové části. Ta návrhová na základě dat z analytické části řeší pět hlavních oblastí západočeského lázeňského trojúhelníku: dopravu a mobilitu, služby a infrastrukturu, bezpečnost, životní prostředí a komunikaci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV