„Když jsem poprvé slyšel o nápadu zasypat podjezd ve Vodárenské ulici, doslova jsem se zhrozil. Jedná se o dopravně velmi vytížené místo, které navíc odděluje sídliště od dvou základních škol. Lávka je tak mnoho let nejbezpečnějším způsobem, jak mohou děti překonávat tuto komunikaci. Jsem proto rád, že se lidé ve velkém ozvali a odbor dopravy připravil místo zasypání rekonstrukci podjezdu i výměnu lávky,“ řekl primátor Milan Volf.
Rekonstrukcí je třeba zajistit stabilitu opěrné zdi, odvodnit místní komunikaci a profesionální zásah si zaslouží i zábradlí. Obě opěrné zdi jsou po mnohaletém provozu nasyceny chloridy z posypových materiálů a jejich kryt je již plošně poškozený. Drolící se beton padal i na vozovku. „Vzhledem k bezpečnosti jsou na prvním místě práce na sanaci opěrných zdí, vyměněno bude i zábradlí na jedné straně. Máme v plánu, že během sanace jednotlivých křídel bude stávající lávka běžně přístupná. Na jaře pak bude stará lávka vyměněna za novou,“ vysvětlil primátor Volf.
Nejprve se postavilo lešení na jedné straně podjezdu, mechanicky se odstraní poškozené vrstvy betonu, zdi se nově vyprofilují, napenetrují a kompletně zatmelí. Následně se práce přesunou na druhou opěrnou zeď. Nakonec proběhne v příštím roce zmíněná instalace nové lávky pro pěší.
„Ve výběrovém řízení na dodavatele zvítězila firma OZ stavby z Libušína s předpokládanou cenou zakázky okolo 7 mil. korun. První část sanace by měla být hotova do konce roku. Během rekonstrukce je provoz městské hromadné dopravy zajištěn mobilními semafory. Osobní doprava je puštěna v jednom směru dle prací na opěrných zdech,“ dodal Přemysl Mužík, náměstek primátora.
autor: PV