Kladno: Trať Kladno-Praha - splněný první milník, jasná podoba stanic a nové vizualizace

19.08.2020 7:37 | Zprávy

Obyvatelé Kladna mohou od začátku června využívat železniční spojení až do centra hlavního města. Vlaky se znovu vrátily na historický Negrelliho viadukt, který prošel v uplynulých třech letech největší rekonstrukcí za dobu své 170 let trvající existence.

Kladno: Trať Kladno-Praha - splněný první milník, jasná podoba stanic a nové vizualizace
Foto: Archiv
Popisek: Centrum města Kladno. Ilustrační foto

Tato stavba byla první z celého souboru investičních akcí Správy železnic, na jejichž konci bude jak rychlejší a častější spojení Prahy s Kladnem, tak i napojení Letiště Václava Havla na metropolitní železnici. K letištním terminálům se tak přímo vlakem dostanou v budoucnu také Kladeňáci. Významně pokročila i příprava modernizace trati na samotném území města.

Železnice v největším středočeském městě projde v nejbližších letech výraznou proměnou. Správa železnic zde v úzké spolupráci s vedením města připravuje dva rozsáhlé infrastrukturní projekty, které jsou součástí modernizace trati Praha – úsek Kladno – Kladno-Ostrovec a současně vybudování odbočky na Letiště Václava Havla. Jejím výsledkem bude mimo jiné výrazně rychlejší vlakové spojení s metropolí, zajišťované moderními elektrickými vlakovými soupravami.

Dvoukolejka napříč Kladnem

Největšího města ve Středočeském kraji se týkají hned dva projekty. Výrazně postoupila příprava projektu s názvem Modernizace trati Kladno (včetně) – Kladno-Ostrovec (včetně). Poté, co získala územní rozhodnutí, pro ni v současné době vzniká dokumentace pro stavební povolení, tedy projektová dokumentace, jejíž součástí je i vypracování projektu.

Na konci příštího roku začne Správa železnic hledat zhotovitele samotných prací. Jaká pozitiva stavba přinese? Modernizace trati spočívá především ve výstavbě druhé koleje a úpravě železničních stanic a zastávek. Významně se zvýší bezpečnost a komfort přepravy a také dopravní obslužnost města i regionu. Všechna nádraží budou bezbariérová, vybrané železniční přejezdy nahradí mimoúrovňová křížení a trať bude vybavena moderním zabezpečovacím a sdělovacím zařízením. Součástí investice je také vybudování dvou parkovišť P+R s téměř 300 parkovacími místy u stanice Kladno. Protihlukové stěny musejí být díky použití moderních kolejových absorbérů realizovány jen v okolí zastávky Kladno-Ostrovec a to pouze ve velmi malém rozsahu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známka

Podle vás její zdražování není na místě a já s vámi úplně souhlasím. Zajímá mě tak jedno. Když budete ve vládě, zastavíte zdražování? A neuvažujete třeba i zlevnění, protože tato vláda ji zvedla dost, i když jak sám tvrdíte to neodpovídá stavu, v jakém u nás dálnice jsou. A ještě proč není nic jako ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Znojmo i letos podpoří děti v kroužcích

22:42 Znojmo i letos podpoří děti v kroužcích

Město Znojmo i v nadcházejícím školním roce podpoří rodiny, které si z finančních důvodů nemohou dov…