Klimkovice podají kasační stížnost, rozhodli včera zastupitelé

19.10.2017 19:04

Klimkovice podají kasační stížnost proti rozhodnutí Krajského soudu v Ostravě, který v září letošního roku zamítl žalobu lázeňského města k územnímu plánu Ostravy. Rozhodli o tom zastupitelé na svém jednání ve středu 18. října. Klimkovicím vadí, že ostravský územní plán umožňuje další rozrůstání logistické zóny, která se nachází na jeho hranicích s Porubou, v blízkosti lázní.

Klimkovice podají kasační stížnost, rozhodli včera zastupitelé
Foto: mesto-klimkovice.cz, Jozef Oravec
Popisek: Klimkovice

„Proti rozhodnutí soudu v Ostravě se budeme odvolávat k Nejvyššímu správnímu soudu do Brna. Není na to mnoho času. Písemný rozsudek krajského soudu jsme obdrželi na začátku října, stížnost musíme podat nejpozději příští středu. Už dnes ráno jsem instruoval našeho právního zástupce, který ji připravuje. Podle našeho názoru jsou důvody, na kterých krajský soud staví své rozhodnutí, nejasné,“ uvedl starosta Klimkovic Zdeněk Husťák.

Zastupitelé navíc pověřili radu, aby prověřila a následně využila všech právních možností, jak zabránit dalšímu rozrůstání logistické zóny. Město si na to bude najímat právní kancelář.

Klimkovicím se nelíbí, že by se měla kvůli zástavbě likvidovat další kvalitní orná půda, což je v rozporu s proklamovanou zemědělskou politickou. Nové zastavěné plochy také zhorší hospodaření se srážkovou vodou. Navíc případné rozšíření porubské logistické zóny opět zvýší už tak neúnosné dopravní zatížení Klimkovic, jejichž centrem denně projede průměrně přes 5 tisíc automobilů, z toho 500 kamionů. Klimkovice si chtějí chránit krajinu také s ohledem na lázně, které se nachází na jejich území. Na lázeňskou vyhlášku, jež vymezuje ochranná pásma přírodních léčivých zdrojů a zároveň chrání krajinu v okolí lázní, se město odkazovalo ve své připomínce, kterou podávalo k územnímu plánu města Ostravy. Ostravský magistrát se s ní podle názoru Klimkovických dostatečně nevypořádal a porušil právní předpisy, když svým územním plánem umožnil rozšíření další zástavby občanské vybavenosti, bydlení a objektů pro lehký průmysl podél silnice II/647 mezi Porubou a Klimkovicemi. Proti výstavbě mezi Klimkovicemi a Porubou a hlavně proti případnému dalšímu rozšíření logistické zóny bojují hlavně občané místní části Václavovice sdružení ve spolku „Klimkovice, Václavovice, místo pro život“.

Obavy z dalšího zintenzivnění dopravy středem města, kam sjíždějí kamiony ve snaze zkrátit si úsek zatížený mýtným, mají Klimkovice i v souvislosti s dostavbou prodloužené Rudné. Požadují především umístnění dopravní značky zakazující vjezd kamionům do města na sjezdu z prodloužené Rudné. Nevyužijí ale možnosti podat připomínky k EIA na tuto stavbu, protože by tak ohrozily termín jejího dokončení.

„Toto téma bylo na jednání zastupitelstva předmětem bouřlivé diskuze. Jednou z variant, kterou jsem osobně navrhoval, bylo právě podání připomínek k EIA. Zastupitelé se ale přiklonili k názoru, že bychom tak mohli zbrzdit dostavbu prodloužené Rudné a zkomplikovat tím život tisícům obyvatel Poruby. Proto rozhodli, že se budeme se svými požadavky souvisejícími s dostavbou prodloužené Rudné obracet pouze na Magistrát města Ostravy,“ uvedl starosta.

Klimkovice žádají doplnění značky zákazu vjezdu do Klimkovic pro kamiony do projektu dopravního značení, v němž toto omezení zatím chybí, přestože na dalších sjezdech z prodloužené Rudné už je naplánováno. Dále budou požadovat stavbu protihlukových zdí, výsadbu zeleně a vybudování odbočovacích pruhů a přechodu pro chodce na silnici 647 u zastávky městské hromadné dopravy Klimkovice – Václavovice. Tato opatření by měla zajistit alespoň elementární bezpečnost chodců přecházejících komunikaci silnici 647, omezit nárůst emisí, hlučnosti a vibrací souvisejících s očekáváným nárůstem dopravy po dostavbě prodloužené Rudné.

„Komunikaci 647 mezi Porubou a naší místní části Václavovice už dnes řidiči využívají jako zkratku mezi silnicí I/11 a dálnicí D1. Obáváme se, že po dostavbě prodloužené Rudné se situace ještě zhorší. Opět se tak sníží bezpečnost našich občanů z Václavovic i kvalita jejich bydlení. Vadí nám, že opatření, která by negativní jevy omezovala, nejsou od začátku součástí celé stavby. Máme už zkušenosti, jak dopadají sliby na jejich následné zavedení. Na dopravní značení, které by zamezovalo sjezdu kamionů do Klimkovic z dálnice D1 dostavěné v roce 2008, čekáme dodnes. Z rozhodnutí našich zastupitelů, kteří nechtějí ohrozit dostavbu silnice I/11, nyní nevyužijeme všech možností, jak dosáhnout garancí, že se potřebná opatření zrealizují neprodleně. Věříme, že to bude zavazující pro město Ostravu i pro Moravskoslezský kraj, aby se následně chovaly stejně vstřícně k našemu městu a neohrožovaly svým přístupem naše občany,“ uvedl starosta Zdeněk Husťák.  

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Aš: Stavební práce zkrátí školní rok ve dvou ašských mateřinkách

13:37 Aš: Stavební práce zkrátí školní rok ve dvou ašských mateřinkách

Jednou z letošních investic do školských zařízení v Aši budou stavební úpravy hygienických zařízení …