Koncepční práce a úspory v oblasti IT přinesly Praze za rok 600 milionů

1. 6. 2013 11:35

Podle radní hl. m. Prahy Evy Vorlíčkové (TOP 09) je oblast IT pro běžného uživatele obtížně uchopitelná, a i proto láká k nepřehledným a zbytečným investicím. Přesto se radní pro informatiku povedlo během svého působení napravit mnohé a doposud ušetřila městu 600 milionů.

Koncepční práce a úspory v oblasti IT přinesly Praze za rok 600 milionů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Pohled na Prahu
reklama
V souvislostech s nedávnými událostmi se v médiích mimo jiné objevila i zavádějící informace o současné práci Magistrátu hl. m. Prahy v oblasti IT. Radní Eva Vorlíčková proto pokládá za nezbytné uvést vše na pravou míru a podat ucelený přehled o skutečném nynějším stavu IT v Praze v souvislosti s jeho minulostí. 
 
Po svém nástupu do funkce radní Vorlíčková (TOP 09) odhalila v IT řadu problémů vzniklých v letech 2006-2011, které se rozhodla neprodleně řešit. Zjevná zde byla nejen absence plánování architektury informačních systémů, ale především nedostatečná kontrola vynaložených finančních prostředků. „Zjistila jsem, že zde bylo běžné nesmyslně utrácet nehorázné částky, např. i za něco, co nikdy nebylo využito jako např. téměř jedna a půl miliardy zmařených investic,“ říká Vorlíčková a dodává: „Minulou éru hodnotím jako podstatně výhodnější pro dodavatele, než pro Prahu a její občany.“
 
Radní Vorlíčková od svého nástupu intenzivně odstraňuje nedostatky v nastavení systému řízení, podařilo se jí zrušit či omezit připravené nevýhodné zakázky a otevřela dveře konkurenci. Např. ukončila nesmyslný projekt „Bezdrátová Praha“ a iniciovala v této věci trestní oznámení na neznámého pachatele. Další významnou úsporou je bezesporu přehodnocení smluv týkající se zabezpečené sítě MEPNET, které městu přináší úsporu 3,5 mil. korun měsíčně. Dalším významným krokem je narovnání smluv v rámci zděděného projektu Opencard, kde intenzivně pokračuje v práci směrem k novému a úspornějšímu systému. 
 
Eva Vorlíčková s úsporami pro město rozhodně nekončí: „Duplicitní pořizování dat v rámci informačních služeb nebo nefunkční rozhraní mezi aplikačními řešeními komplikují zejména evidenci majetku, a to je pro nás zavazující úkol do budoucna.“
 

 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Magistrát hl.m. Prahy
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Otrokovice: Modernizace veřejného osvětlení je nepřetržitý proces

13:55 Otrokovice: Modernizace veřejného osvětlení je nepřetržitý proces

Dostatečné osvětlení našeho města v nočních hodinách zajišťuje více než 2000 svítidel veřejného osvě…