„Pokud žádná námitka podána nebude, v následných dnech pak bude podepsána smlouva se zhotovitelem,“ uvedl za Ředitelství silnic a dálnic ČR František Kopecký, koordinátor přípravy staveb v Moravskoslezském kraji.
Výstavba obchvatu, která začne v Chomýži, by měla probíhat 48 měsíců. „Po uzavření smlouvy dojde k větší koordinační schůzce se zhotovitelem a zástupci investora, po níž budeme občany informovat o jejich postupu,“ dodal místostarosta Michal Brunclík.
UMÍSTĚNÍ A POPIS STAVBY
Začátek úpravy je v místní části Chomýž před křižovatkou s Okružní ulicí. Trasa od začátku úseku vede v trase stávající silnice I/57, a to až po zatáčku, kde ji opouští a pokračuje k výhledové průsečné křižovatce s jihozápadním obchvatem silnice I/45. Následně trasa kříží estakádou stávající silnici I/57 a železniční trať. Křížení s Chomýžskou ulicí bude řešeno průsečnou křižovatkou. Trasa se pak odklání mimo centrum města směrem k hranici s Polskem, kříží řeku Opavici a prochází ochranným pásmem vodního zdroje II. stupně do průsečné křižovatky se silnicí I/45. Záplavovým územím řeky Opavice a Opavy se trasa po mimoúrovňovém křížení železniční tratě vrací v místní části Krnov-Petrův Důl na stávající silnici I/57. Napojení je řešeno okružní křižovatkou.
Silnice I/57 je v úseku ZÚ – křiž. I/45 projektována v kategorii S 9,5/80 a ve zbývající částí pak v kategorii S 11,5/80 v souladu s navrženou kategorizací dálniční a silniční sítě. Celkové délce trasy je 7742 metrů.
Stavba bude prováděna převážně ve volném terénu bez omezení provozu na okolních komunikacích. Úseky s rozšířením komunikace na návrhovou kategorii budou prováděny po polovinách. Pro zajištění provozu jsou navrženy provizorní komunikace v obvodu staveniště.
Převážná část trasy tedy prochází nezastavěným územím. Do blízkosti bytové zástavby se dostává v začátku a konci úpravy a při křížení místních komunikací. V průchodu trasy za zástavbou s areálem nemocnice, v kontaktu s obytnými objekty a podél zahrádkářské kolonie je navržena ochrana na základě výsledků hlukové studie protihlukovými zdmi. Ochrana ojedinělé rodinné zástavby, u které byla výpočtem doložena zvýšená hladina hluku, je navržena výměnou oken.
Trasa obchvatu kříží v km 4,220 přeložku silnice I/45. Pro stavbu „Silnice I/45 Krnov – hraniční přechod“ bylo vydáno územní rozhodnutí v roce 2002. Stavba severovýchodního obchvatu Krnova však získala prioritu a bude realizována v předstihu před přeložkou silnice I/45. Z tohoto důvodu bylo nutné část stavby silnice I/45, přiléhající křižovatce se severovýchodním obchvatem, začlenit do stavby obchvatu. Součástí stavby je část přeložky silnice I/45 v nezbytně nutném rozsahu v km 1,85 – 2,26.
Součástí stavby je také úrovňové napojení stávající silnice I/57 (Albrechtická ulice v začátku úpravy a Opavská ulice v konci úpravy), která bude převedena do sítě komunikací III. tříd a místních komunikací.
Stávající silnice I/57, železnice a vodní toky jsou přemostěny. Pro průchod chodců do oblasti za obchvatem byly navrženy podchody. Stavba je v kolizi s velkým množstvím stávajících inženýrských sítí, které budou přeloženy nebo zabezpečeny uložením do chrániček. (Zdroj: ŘSD ČR)
DATA O STAVBĚ
Hlavní trasa:
délka: 7742 m
kategorie: S 11,5/80, S 9,5/80
plocha vozovek: 112 254 m2
počet stavebních objektů: 139
Mostní objekty:
na silnici I/57: 3
estakády na I/57: 4
na ostatních komunikacích: 3
délka mostů: 701 m
Protihlukové stěny:
počet: 4 (3040–4154 m)
Opěrné zdi:
počet objektů: 2 (90 m)
Přeložky a úpravy ostatních komunikací:
počet objektů: 21 (4946 m)
Přeložky a úpravy inženýrských sítí:
vodohospodářské objekty: 28
objekty elektro: 46
přeložky plynovodů: 8
Celkový objem zemních prací:
výkopy: 88 661 m3
násypy: 616 439 m3
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV