„Funguje to tak, že každé parkovací místo má v prostředku zavrtaný senzor, který na bázi magnetometru zaznamená automobil. Motorky nelze detekovat, pokud nestojí přímo nad ním, což ostatně platí i pro auta. Proto jsme alespoň každé parkovací místo vychlívečkovali tak, aby čidlo bylo schopné motorové vozidlo zaznamenat,“ popisuje náměstek primátora pro technickou správu města Jiří Šolc.
„Sejmutou informaci o obsazení místa pak senzor odešle do řídicího systému, který následně odečte jedno volné místo, a to se vizuálně zobrazí na ceduli. Celý proces zabere sotva pár vteřin. Vše se děje automatizovaně. Každý senzor, potažmo cedule, jsou vzájemně navázané na tzv. skupiny, aby se nemohlo stát, že odečtené místo z Benešova náměstí se promítne na ceduli odkazující na Tržní náměstí,“ vysvětluje Lukáš Hýbner, vedoucí oddělení dopravní obslužnosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV