„Díky sdíleným kolům Liberečané získávají moderní službu, která je může inspirovat a motivovat k používání jiného typu městské dopravy. Zároveň skvěle doplňují nabídku naší městské hromadné dopravy. Osobně bych si přál spíše elektrokola, ale náklady by byly mnohem vyšší. Věřím, že nový provozovatel nastaví podmínky tak, aby lidé mohli kola efektivně a smysluplně využívat. Je fajn, že se tato služba vrací, ale čeká nás další práce. A sice nastavit pravidla, aby odložená kola, ale i koloběžky, nepřekážely chodcům a ostatním účastníkům provozu,“ říká primátor Liberce Jaroslav Zámečník.
Od července se jedná o zkušební provoz na 4 měsíce, na základě kterého si město společně s poskytovatelem služby vyhodnotí přínosy modernizace městské mobility v Liberci.
„Jsem rád, že se nám na poslední chvíli podařilo zajistit sdílená kola, které nám pomohou při mapování městské mobility a zároveň nám pomůžou s vyhláškou, kterou připravujeme s kolegou Prachařem. Tato vyhláška bude řešit odstavování kol a koloběžek na území města a získaná data od společnosti nextbike Czech Republic budou sloužit jako podklad pro tuto vyhlášku. Společnost nextbike garantuje odstavování na předem vymezených lokalitách, které byly vytipovány s odborem Kanceláře architektury města a odborem územního plánování. Zároveň chci poděkovat kolegům z rady města za podporu tohoto projektu, který je důležitý pro projekt NET ZERO CITIES 2030, kde je Liberec jako jediný zástupce České republiky,“ uvádí náměstek primátora Adam Lenert.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV