Což znamená úbytek cca devíti desítek parkovacích míst z celkového počtu 350, která jsou na Mírovém náměstí řidičům k dispozici. Pěší zóna však vznikne jen na zkoušku v posledním zářijovém týdnu, kdy se Litoměřice připojí k Evropskému týdnu mobility. Stejně tak podoba pěší zóny, zahrnující instalaci laviček, mobilní zeleně, výstavu fotografií, vymezení prostoru k setkávání apod., bude mít provizorní charakter. „Pokud by se město rozhodlo realizovat takto zásadní změnu trvale, slovo nejprve dostanou architekti, odborníci na veřejný prostor a litoměřická veřejnost,“ ujistil místostarosta Karel Krejza, který vede pracovní skupinu, jež projednává koncept představený v loňském roce radním Lukasem Wünschem a Filipem Hrbkem.
V této fázi je cílem pouze nastartovat diskusi vedoucí k přijetí systémových kroků, jež sníží počet parkujících i náměstím projíždějících vozidel. Jedním z prvních kroků by mělo být zamezení průjezdu řidičům, kteří si přes Lidickou ulici a náměstí zkracují cestu na Tyršův most s cílem vyhnout se semafory řízené ulici Na Valech. A právě tomuto nešvaru provizorní pěší zóna alespoň dočasně zamezí. „Vjezd na náměstí totiž v daném týdnu sice nebude omezen, ale řidiči jezdící Lidickou ulicí se přes náměstí na Tyršův most nedostanou,“ upozornil radní Wünsch..

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV