To certifikuje nejrůznější subjekty působící v cestovním ruchu. Kromě infocenter jsou to například ubytovací zařízení, hrady a zámky nebo lanovky. Celý koncept, převzatý z německého vzoru, ministerstvo chystalo již od roku 2009. Nyní se do něj zapojují první subjekty. „Systém využívá procesní řízení. Organizace se zaměří na své procesy, jejich silné a slabé stránky, a sama si stanoví opatření. Přitom je třeba vidět se očima klienta,“ říká trenérka I. stupně kvality služeb ČSKS Martina Vondráková.
Systém existuje jako dvoustupňový. V prvním stupni jde o stanovení cílů a opatření, ve stupni druhém nastává dotazování a měření kvality. Písmeno „Q“ v národních barvách má ambice se v České republice stát respektovaným nástrojem, vodítkem pro turisty a návštěvníky, podobně jako je tomu v Německu či Švýcarsku.
Slavnostní předávání prvních českých certifikátů z rukou ředitele odboru cestovního ruchu MMR ČR Aleše Hozdeckého proběhne v pondělí 27. ledna v Poděbradech, kam si pro certifikát pojede i zástupce CCR Litoměřice.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: litomerice.cz