MŠ Litoměřice posiluje logopedické schopnosti pedagogů

10.02.2014 13:52 | Zprávy

Mateřská škola Litoměřice získala v roce 2013 z Rozvojového programu Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2013 MŠMT nejvyšší možnou dotaci 100 tisíc korun na projekt Podpora logopedické prevenci a rozvoj komunikační dovednosti dětí. Celkový rozpočet projektu byl 179 354 korun. Rozdíl mateřská škola uhradila z vlastních zdrojů.

MŠ Litoměřice posiluje logopedické schopnosti pedagogů
Foto: litomerice.cz
Popisek: Litoměřice

Projekt byl zaměřen na posílení kompetencí pedagogů, zejména logopedů a logopedických asistentů v jazykové výchově, na prohloubení znalostí o vývoji řeči dítěte a jeho odchylek od normy, dále na prohloubení znalostí o vytváření jednotlivých hlásek, posílení kompetencí kolektivních i individuálních cvičení a her u dětí s narušenou komunikační schopností, v návaznosti na aktuální legislativu „Metodické doporučení č.j. 14 712/2009-61k zabezpečení logopedické péče ve školství“.

Cílem bylo u absolventů magisterských, bakalářských studií a dále logopedických asistentů prohloubit a aktualizovat jejich znalosti z logopedické prevence a práce s dětmi s narušenou komunikační schopností, aplikovat a propojovat jejich poznatky do praxe. Všech 21 frekventantů kurzu své znalosti z pedagogické a speciálně pedagogické diagnostiky využili pro efektivnější sestavení individuálních vzdělávacích plánů.

Byl zakoupen 120 hodinový akreditovaný kurz z nabídky Národního ústavu pro vzdělávání – PODPORA ROZVOJE KOMUNIKAČNÍCH SCHOPNOSTÍ U DĚTÍ V RIZIKU NARUŠENÉ KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOSTI A SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ, který byl zakončen 13.12.2013 předáním Osvědčení o úspěšném ukončení. Přednášky a semináře probíhaly na téma Systém a organizace logopedické péče, ontogeneze řeči, metodika základní logopedické depistáže v předškolním a mladším školním věku, orientační logopedické vyšetření, narušená komunikační schopnost, dyslalie, preventivní a stimulační logopedické programy, rozvoj motoriky, sluchu, rytmicko-pohybová cvičení, pedagogická podpora dětem a žákům s NKS a SPU, dítě s poruchou učení, stimulace poznávacích procesů a školní výkonnosti. Bylo využito DVD nahrávek lektorů k tématům a práce se skupinou pod supervizí lektorů. Kurz vyústil v příklady dobré praxe, které zpracovali frekventanti kurzu ve spolupráci s lektory na CD, které jsou využívány k další práci předškolních pedagogů.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: litomerice.cz

Ing. Andrej Babiš byl položen dotaz

Vážený pane Babiši

Obracím se na Vás jako na budoucího premiéra, protože si myslím, že je nutné řešit následující problém. Legálně se u nás prodávají drogy s HHC, THC a další. Na sociálních sítích se dočtete, že rodiče či učitelé či kamarádky řešili bezvědomí dětí po požití jakýchsi bonbonů, trubiček a kdoví čeho ješt...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pardubice opět podpoří obnovu historických domů v centru města

13:03 Pardubice opět podpoří obnovu historických domů v centru města

Město Pardubice i v příštím roce pokračuje v systematické podpoře obnovy historických domů v městské…