„Jedním z hlavních úkolů Zásad územního rozvoje je řešit vedení silniční sítě tak, aby znečišťující tranzitní dopravu bylo možné odklánět mimo obydlená území. Dokument, který předkládá Jihomoravský kraj, však navrhuje a vyhodnocuje pouze část důležitých dopravních staveb. Ty ostatní, jako je R43 nebo jihozápadní obchvat brněnské aglomerace krajský úřad neřeší a pouze slibuje, že si k nim do tří let pořídí dostatek podkladů. Místo komplexního návrhu řešení odklonu tranzitní dopravy na obchvaty mimo obydlené území Brna a okolních obcí, kraj postupuje salámovou metodou a snaží se prosadit nový dálniční koridor na území Brna-jihu, Tuřan a Chrlic,“ uvedl náměstek brněnského primátora pro územní rozvoj Martin Ander.
Na základě právního rozboru dnes proto Rada města Brna schválila znění námitek k návrhu Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje, v nichž tyto své výhrady formuluje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV