Koncept, jenž zastřešuje Správa informačních technologií města Plzně, se zaměřuje na komplexní podporu technického vzdělávání, a to na všech jeho stupních od mateřských škol až po univerzitní prostředí. Podpoře technického vzdělávání se město intenzivně věnuje poslední tři roky, nyní snahu ještě zesiluje. V Plzni chce také vytvořit zázemí pro podnikatelské subjekty z oblasti znalostní ekonomiky a právě koncept Smart Edu Plzeň sdružuje aktivity vedoucí k naplnění těchto cílů.
„Budeme usilovat o to, abychom Plzni zajistili dostatek kvalifikovaných lidí. Jedině tehdy k nám budou chtít firmy přesouvat svůj vývoj a výrobu s přidanou hodnotou. Příchod silných firem vytvoří nové podnikatelské příležitosti, začnou vznikat místa v oborech budoucnosti – takzvaném průmyslu 4.0. Chceme být moderní a chytrou metropolí, k tomu si potřebujeme udržet absolventy technických oborů a zajistit jim dobře placenou práci v jejich odvětví,“ uvedl primátor města Martin Zrzavecký.
Za projektem Smart Edu Plzeň stojí Správa informačních technologií města Plzně, aktivity zajišťuje prostřednictvím svého Domu digitálních dovedností, Centra robotiky a nového centra na podporu kybernetického průmyslu Dronet. Spektrum aktivit, které Smart Edu Plzeň zahrnuje, je velmi široké, základem je návaznost ve všech stupních vzdělávacího systému. „Snahou je podchytit zájem už u dětí a postupně je podporovat tak, aby se technice věnovaly i na střední a vysoké škole. Vybavujeme proto školky a školy moderní informační technikou a spolupracujeme s pedagogy, kteří s těmito pomůckami pracují, například na Masarykově základní škole se již podařilo do výuky zařadit předmět robotika, žáci jej mají povinně v 1. a jako povinně volitelný v 6. třídě,“ uvedl ředitel Správy informačních technologií města Plzně Luděk Šantora.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV




